正文

Some random thoughts

(2006-08-17 13:24:32) 下一个
It's okay to be blogless

In every issue of the Glamour magazine, there is a 100% guilt free page that says: "Hey, it's ok...to do___ (you fill in the blank)." It's supposed to make women feel good and, uh, normal, about themselves. For example, if you cry without knowing why, if you get in a book club just for the wine, or if parallel parking remains a challenge, Glamour tells you it's okay.

Last month on the 100% guilt free page, it says: It's okay to not have a blog; you are still a valid human being. And I thought: since when did people have to doubt their validity as human beings because they don't have a blog? Then I thought I can probably equate that sentence to another equally appeasing one: It's okay to be braless--not at work, of course.

英文梦

那天在网上看见有人说她做梦讲英语。我想了想,不确定自己有没有过dreams in English, 还是我从来做梦里面都是中文。于是决定自己留心一下,看看自己的梦到底是哪国语言,说不定我憋了劲也能做个英语梦出来。

通常我睡觉会做梦,而且很多很丰富,但就是刚刚醒来,半梦半醒,意识还比较混沌的时候能清楚地记得梦里发生了什么,一起床就全忘光了。不过既然有了这个要留意的心,好像还真起作用了。连着几天,我一醒来就开始回想,我到底梦见了什么,主要是回想里面我讲话,还有别人讲话是中文还是英文。好像是有英文的吧?最清楚的是有一天早上醒来,我脑子里还回旋着梦里别人给我讲的一段话:The reason I'm saying this is not because ... but because ... 一大段一大段的。哈哈,有证据了,俺也做出英文梦了。这个project圆满成功,然后我就把它放弃了。

彩色梦

还是在上landscape painting 课的时候,老师在下课前按惯例给大家的作品critique.讲评到Sherry的作业的时候,他说,Sherry在这堂课上进步很大。的确,我们有目共睹。她的第一幅画我都不记得画了什么,但是第二幅画就吸引了大家的眼光。构图非常巧,有张力,而且色彩非常好,可以感到它的freshness and energy. Sherry 说自从老师提醒她,learn to see colors instead of lines, 她就开始感觉到变化。一般人刚从drawing 转到painting 的时候,时常会有这个问题。Drawing is linear, painting is about masses and colors. 所以老师说,如果你是一个linear person,very good at drawing, 刚开始画油画的时候,要有一个perception change. Drawing是由线组成的,painting 是由色彩以及它们的形状组成的。painting 大忌就是try to use brushes to draw lines instead of painting colors and shapes. Sherry说她自从老师指出这一点后,她就开始能看到风景里的色彩,而且,she starts to dream about colors.

我还是不太留心过自己梦里有没有梦到过色彩,不过这几天不停的在看有关painting 的书,可以肯定地说,我在梦里看到很多画,然后在研究里面的颜色,这个是一个什么什么蓝色。厚厚。


。。最近写字倾向于中英夹杂,大家就原谅一下我8, 啊!
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.