鸟歌的诗

我睡了,梦还醒着。
正文

对于夜晚的哲学思考

(2007-03-25 05:46:42) 下一个



对于夜晚的哲学思考
 

By 鸟歌

1

因为
有夜晚


白天

变得虚无了 

15

日子

在一天天地萎缩 

却在生命的篇幅里

蔓延和滋长

侵蚀着梦的

每一个角落 

2

你用黑色

包容了全部的罪恶

我点亮的那盏灯

仅仅照亮了

阴谋的一个角落 

3

黑色的油彩

染黑了

我的每一个梦

为了坚守

今晚

我决定失眠

4

一个女人从夜里

走出来

变得成熟了

5  

走进黑夜的女人

便开始了赌的路途

夜越长

女人的筹码就越少

6

我用回忆

储存了一个又一个

没有轮廓的夜

白天

他们透过我的瞳仁

涂染着世界

03-24-2007

配图简介:

"The Starry Night " painted by Gogh, Vincent van

June 1889 (210 Kb); Oil on Canvas, 72 x 92 cm (29 x 36 1/4 in); The Museum of Modern Art, New York

The Starry Night was completed near the mental asylum of Saint-Remy, 13 months before Van Gogh's death at the age of 37. Vincent's mental instability is legend. He attempted to take Paul Gauguin's life and later committed himself to several asylums in hopes of an unrealized cure.

Van Gogh painted furiously and The Starry Night vibrates with rockets of burning yellow while planets gyrate like cartwheels. The hills quake and heave, yet the cosmic gold fireworks that swirl against the blue sky are somehow restful.

This painting is probably the most popular of Vincent's works.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
博主已隐藏评论
博主已关闭评论