红枫叶

记忆中曾跳动的烛光 今夜又照亮脸庞
个人资料
正文

心痛 - by 唯一

(2013-04-08 11:09:28) 下一个
 

送交者: 唯一 2004年6月03日07:17:25 于 [茗香茶语]http://www.bbsland.com 


“啊。。。。。。”一声拉长的哭声从厨房传来,我跑过去一看,丫丫座在地上捂着脑袋,伸手给我看,巴掌上都是血。我的腿都软了,丫丫哭着指厨柜的门,原来她爬上去拿糖,乐极生悲,给自己开了个瓢。

血流不止,沁透一块纸巾,我慌了,就打911,对方告诉我:用冰块,压紧伤口,等不流血了带她去医院看看要不要缝针。

几分钟,血果然止住了,丫丫马上有了笑容,但是我不敢掉以轻心,带她上医院。等侯的时候丫丫拿出小人书来读,数上面的小狗,“九只”她说。我说“不对吧,是8只”,丫丫说“你错了,这个大狗后面还藏着一只呢”。我仔细看看果然她是对的,心想这孩子还没磕傻。

医生说伤口不深,不必缝,应该两三天会结疤。我的心才得以放下。丫丫趁机提出要在医院小卖部里买糖吃,我说:没问题,你今天要什么妈妈都会给你买。

丫丫咂吧着糖,哼哼着小曲儿上了车,我看看她的头顶,血倒不流了,想想有些后怕。

一会儿,丫丫开始打瞌睡,估计这翻折腾也够让她辛苦的。我一边开车,一边听收音机里的点播歌曲节目。

那个女DJ说:"so, Mrs.So&So,who is on you mind today?"
一个老妇人的声音说:"I am thinking about my daughter. This song is for her."
"how old is your daughter?"
"she will turn 50 next week."
"oh, really, may I know how old you are?"
"I am 70 now.... you see, my daughter went through a divorce 2 years ago, afterwards she invited this gentelmen to live with her. she asked for my opinion, so I gave her my opinion, then she turned her back on me......I havn't seen her for 2 years now....my granddaughter is 18, she came to my house on Christmas and I gave her presents....but I am afraid I will never hear from my daughter again..."
"I am sorry to hear that, Ma'am, but when your daughter asked for your opinion, did you say anything like 'I'll cut off our relationship if you ...'"
"no, I didn't. I just told her I disapprove it. but then...."
"don't be upset, I am sure someday your daughter will come back to you. here is a song for you"

歌词我只记得这样几句:
How do I make you love me?
...
What do I do when lightening strike?
...
How sad, how sad, how sad
...
Sometime sorry is the hardest word to say.
。。。


这样的情景真的不由人不心痛。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.