采菊东篱

不以物喜,不以己悲。
个人资料
正文

母女的末日遗言

(2012-12-21 22:14:39) 下一个

午间,正与友人用餐。
电话响起,那边传来女儿温柔的声音:“妈咪!”
这学期,自从她夏末回到学校,就没有回家。为了尊重她的私人生活空间,我们极少通话,如果没急事我从来不主动给她电话。奇怪,今天是星期四中午,她怎么会来电?
我说:“孩子,听到你的声音真高兴!”
那边说:“妈咪,你知道明天是‘世界末日’吗?------- 虽然我也不是很相信,但是以防万一,我还是想和你说几句话”
“好啊!”
“妈咪,我想和你说 :‘我很爱你!-- 我非常感谢你在我一生中为我所付出的一切!’
我的眼睛忽然湿润了。
答曰:“孩子,我也一样。我很爱你,我也很感谢你做我的女儿!如果末日真的来临,那我们就到天堂重逢吧!”
--------
在一种沉重的幸福感中,我也想向我的朋友们传递自己的遗言。
我想告诉好朋友们:
因为有你们,使我的人生变得丰满!在我们相处的过程中,感谢你们给予我的支持、理解和包容!


Noon, I was dinning with friends.
Suddenly the phone rang; my daughter’s gentle voice came over: "Mommy!"
This semester, since her returned school at the end of summer, she didn’t back home. For respecting her private living space, I rarely phoned her, in case I had urgency. It was strange that today was Thursday noon, how she thought to call me?
I responded: "My child, I'm glad to hear from you!"
And she said: "Mommy, don’t you know that tomorrow is the day of World Doom? ------- Although I do not quite believe that, just in case, I still want to speak a few words with you."
"Well!"
"Mummy, I want to say: 'I love you - I express my thanks to you for I own you too much!'"
My eyes got wet.
I replied: "My child, I love you too, I am lucky and very grateful to you to be my daughter if World Doom really came, then we would reunite in heaven!"

--------

In a heavy sense of happiness, at such a moment, I would like to pass my words to my friends.
I want to tell them:
it is you that make my life rich in meaning! during the time we get along, thank you for the supports, understandings and tolerances!


 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.