短暂人生

In this world and this life, I still remember......
正文

我呢,我自己?(What About Me?)

(2013-12-06 14:53:48) 下一个
人的一生,肩挑大小责任,每一天都要做很多非做不可的事情,毫无乐趣而言。我从小就是一个乖孩子,结婚后是好妻子,有了孩子就做个好母亲,很少想到自己。偶尔闲暇,想想自己,也是无可奈何而已。我也曾有过很多梦想------ 可是,转念再想,这个世界上,有多少人只是为自己而活?人生来就没有自由,只有不同的大小责任。所以,我即使偶尔感叹一下,也没有多少真正的悲伤。对许多还在生活线上挣扎的人来说,我就是吃饱了撑的无病呻吟。
 
每当我听到这首歌曲,就充满了眼泪(不光为自己,为所有来到这个世界的人):“有时我不得不想想有关我自己,不知不觉多少岁月就如此过去!我力争做好每一件事无暇休息,难道我的生活就永远如此?我呢,我自己?”今天试着翻译成中文,与网友们共享:
 
我生活的世界压力不断,
这是事实我没有在抱怨,
好像所有人都需要我的时间,
当然这似乎就是我的每一天。
 
你也许不知道我需要一个好友,
烦闷之时有人与我交流,
我心中充满喷薄欲出的思愁,
却无人能为我来解忧!
 
有时我不得不想想有关我自己,
不知不觉多少岁月就如此过去!
我力争做好每件事无暇休息,
难道我的生活就永远如此?
我呢,我自己?
 
在梦中我在高速公路上放下车窗,
以我的速度开始到处奔忙,
却无处可去卡在堵车的地方,
那边车里一个女人和她的孩子在我的车旁,
我发誓我听到她在歌唱:
 
有时我不得不想想有关我自己,
不知不觉多少岁月就如此过去!
我力争做好每件事无暇休息,
难道我的生活就永远如此?
我呢,我自己?
 
I'm livin' in a world that won't stop pullin' on me
I'm not complaining but it's true
It's like I owe my time to everyone else
'Cause that's all I seem to do
 
You might not notice but I need a good friend
Someone to talk to when I'm down, down, down
There's so much on my mind that I want to get out
But there's no one around
 
Sometimes I can't help thinkin' what about me
Some days go by that I don't even see
Yeah I'm doing everything right and I can't break free
Oh is this the way it's always gonna be
What about me
 
Well I'm dreamin' I'm on a highway with the windows down
I'm burnin' up the road at my own speed
But I'm stuck here goin' nowhere in this traffic jam
And there's a woman with her kids in the car next to me
And I swear she's singin'
 
Sometimes I can't help thinkin' what about me
Some days go by that I don't even see
Yeah I'm doing everything right and I can't break free
Is this the way it's always gonna be
Hey, what about me
 
Oh, sometimes I can't help thinkin' what about me
Some days go by that I don't even see
I'm doing everything right and I can't break free
Oh is this the way it's always gonna be
What about me
 
Ooo what about me
Hey what about me


 
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.