个人资料
  • 博客访问:
正文

Rainy night in Georgia

(2008-07-17 08:16:58) 下一个

Rainy night in Georgia


   被称为“大粒墨” 的美国黑人歌手Aaron Neville天赋一把圆润柔美,幼细滑溜的阴柔嗓子,与他粗犷豪壮的外表形成强烈的反差,在这样一个下着雨的午夜,聆听着萨克斯的演绎,感受着Aaron Neville的深情,品味着这爵士蓝调,想你了。。。。。。


 


Hoverin by my suitcase
头上顶着我的衣箱
Tryin to find a warm place to spend the night
想找个温暖的地方宿夜
A heavy rain a-fallin
天空中淫雨纷飞
Seems to hear your voice callin, its all right.
仿佛听到你的声音在呼唤:放心好了。
A rainy night in Georgia
淫雨霏霏的佐治亚州之夜
A rainy night in Georgia
淫雨霏霏的佐治亚州之夜


 


 


I believe its raining all over the world.
我想满世界都淫雨纷飞
How many times have I wondered
我不知揣测了多少次
It still comes out the same
每次结果都一样
No matter how you look at it
不论你怎么看待
You just got to do your own thing.
只管做你自己的事好了


 


Neon signs a-flashing
霓虹灯招牌闪烁
Taxi cabs and buses passing through the night
出租和大巴在夜暮中穿行
The distant moanin" of the train
远处火车呼啸而过
Seems to play a sad refrain to the night.
似乎在夜幕中反复吟唱着一支忧伤的调子


 


A rainy night in Georgia
淫雨霏霏的佐治亚州之夜
A rainy night in Georgia
淫雨霏霏的佐治亚州之夜
I believe it"s raining all over the world.
我想满世界都淫雨纷飞
I find me a place in a box car
我找到了一辆房车就宿
So I take out my guitar and pass some time
因此,拿出我的吉它,消磨点儿时光
Late at night when its hard to rest
夜深人静难以入眠时
I hold your picture to my chest
我把你的相片贴在胸口上
And I"m all right.
我感到了心灵的安宁


 



 


 


A rainy night in Georgia
淫雨霏霏的佐治亚州之夜
A rainy night in Georgia
淫雨霏霏的佐治亚州之夜
I believe it"s raining all over the world.
我想满世界都淫雨纷飞


 







 




 
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.