绿菜花:本是菜,自以为是花

只为整理零星思路,想哪儿说哪儿,全无章法。如果您有耐心读上一篇,这里就谢过了。
个人资料
正文

十岁的诗

(2007-12-19 21:30:17) 下一个

一九七八年高考,我的语文成绩是59.5 分,差半分不及格。多年来我很不服气。尽管自知文学水平不高,但总该混个及格吧。高考阅卷老师一定是过于苛刻了。

但是今天,就在五分钟之前,我看了十岁女儿在学校里写的诗,简直吓了一跳。十岁的诗已经如此,等长到十八岁再和一九七八年的我相比,我还值59.5 吗?我现在很怀疑。下面是女儿的诗。

The World

River show me where you hide the fishes
Moon sing me to sleep at night
Hope makes a dream with stars
Love travels very far
Anger sometimes destroys the peace
War acts as never ending courage
Staplers bite with never ending teeth
Sky please don’t drop the clouds
Knees bend me so I can smell the flowers
Spoons sit as they wait for the soup course
Refrigerators hum to the beat of the kitchen
Memories bring me back to the past
Clock sleeps as the time ticks away
Trucks groan as the engine starts
Snow makes me a snowman that lasts the winter away
Tables run as the moving van rumbles
Computers buzz as a bright light blooms on their screens
Newspapers chatter as they stroll down the articles.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.