走近裴勇俊

有这样一个男人,兼有着俊朗的样貌及王子般的高贵气质,他睿智幽默, 举止谈吐温文尔雅,脸上永远带著摄人心魂的温柔的微笑,他的人格魅力似二月里的春风,在你不经意时,已经渗透到你的每一寸肌肤,你的骨髓。
正文

摄影师的日记:我遭遇裴勇俊

(2007-04-30 02:29:16) 下一个
摄影师的日记:我遭遇裴勇俊



作者: 发表于: 发表时间:2005/05/28 03:12am



作者:Oh Gyeok / 韩国电影杂志Cine21摄影师  2005/05/26
原载:Oh Gyeok的网络日记 http://blog.cine21.com/klara000
韩翻英:Yoon / Quilt www.baeyongjune.com
英翻中:Happiebb / 俊心咏恒 www.loveyongjoon.com


摄影师的日记: 我遭遇裴勇俊

我从电影《外出》的场景回来了。当然,这趟去是为了报导他们拍摄电影的进度和现时的状况。我以前就已经见过许秦豪导演好几回了,也曾经为孙艺珍拍过几张照片,但这次几乎可以算是我第一次见到鼎鼎大名的勇殿下裴勇俊 (我曾经在1996年出席一家当时刚成立的经纪公司Actor’s Palace的记者招待会上拍过裴勇俊的一张照片,但那个时候他还没有成名,而当时的我忙于拍其他演员的照片而忽略了他),所以这次我有点好奇。我很好奇为什么会有这么多人为他痴迷,紧追随着他。

在我认识的人当中有一位三十多岁的家庭主妇是裴勇俊影迷会的成员。当她因为孩子生病了而必须取消准备到三陟探班的计划时,她感到非常伤心。我无法理解这种心情,无法明白她的心理,因为说句实在话,我本身觉得他缺乏阳刚之气 (bb:译文直译的话应该是‘过于中性’,但我觉得不太对),我不觉得他有吸引力。

但是我从三陟返回之后却开始喜欢他了。我暂时还不能算是裴勇俊的fan,(我从很年轻的时候褪撬锍┟舻挠懊粤恕K镌谥?牢沂撬?挠懊院笠惨恢倍级晕液芎茫??悦看嗡?纳愕缬岸际怯晌腋涸鹱纷俦ǖ嫉?,但是我已经能够明白为什么裴勇俊会这么受欢迎了。
首先,他似乎是一个很温和也很好相处的人。这些年头粗粗鲁鲁的‘猛男’路线已经不吃香了。现在呢,越是阴柔的男人越受女性欢迎。我本身也讨厌那些老爱表现自己的男性力量,老把‘我们男人这样,我们男人那样…’挂在嘴边的男人。但这个裴勇俊笑得好漂亮迷人。他完全掌握了要怎么笑才能让周遭的人看了都开心的诀窍。到底是不是他的这个笑容让这么多女人为他风靡,被他俘虏呢?想到这里我有一个很好笑的想法,‘我的儿子也笑得很漂亮迷人… 他笑咪咪的双眼也有很高的杀伤力… 以后他长大后如果有很多女人缠着他那该怎么办啊?’

虽然他没能一个个地表示谢意,但是他很诚恳地以肢体语言默默地向那些从日本去看他的影迷表达由衷的感激。我没有看到丝毫的狂妄自大,没有骄傲的‘是啊,我是大明星,你们应该喜欢我!’这样的感觉。我感觉到的是他很真心地对她们的支持感到感激,也非常珍惜。或许,这就是为什么他的影迷们刚开始时喜欢电视剧里俊祥的形象,但到后来就深深爱上了裴勇俊这个人。

还有一件事想说,他还真的很有吸引力,很有魅力。我之前就知道他很喜欢拍照,但他连在拍摄时休息的时候也拍照。他整个人散发出了一种很自然的魅力,一种来自有很好很健康的爱好的人身上的魅力。

他身边还有一位随身英语老师,只要一有时间他就会勤练英语,这让我留下非常深刻的印象。当我访问他的英语老师Bryan的时候,Bryan透露裴勇俊是一位对学习语言非常有天分的学生。他还告诉我说裴勇俊在学习英文是真的下了苦功,他非常勤奋学习。我幻想着这样的一幕,在戛纳电影节的记者会上,他以流利的英语征服了来自各地的媒体,想到这里我感到非常开心!

我听说 Um Jiwoo 为了电影 Kukjangjun 到坎城参加戛纳电影节是以英语跟记者做访谈。她在这个电影节以前看起来就很有智慧,但现在我对她更是敬佩。无论如何,我相当肯定裴勇俊是那种时时刻刻都勤奋工作的人。[bb:我不晓得他说的是谁,有没有人知道啊?]

对了,他也超乎我想象的幽默和有趣。我们一群记者跟他共进晚餐。我就坐在他的对面,所以我能够听到他跟其他记者的谈话,当然我也跟他交谈几次。整个气氛很融洽和谐,他也很坦白地告诉我们这次拍戏颇有难度,挺辛苦。在用餐的整个过程当中他都很保持很好的心情,也常常说一些有趣的故事来娱乐大家。

在我们用餐时,有个人过来跟他要签名 (其实就是那家生鱼片餐馆的老板。老板在告诉我们那一餐由他来请客后,他就马上跟裴勇俊要亲笔签名了。其实我们能够理解他的动机,明白他为什么那么做,他开门做生意毕竟也是为了挣钱。但是当时我们还在用餐,他的举止似乎有些过分。) 很自然地,签名接着就成了我们聊天的话题,裴勇俊是这么说的,“我觉得只有电影记者比较不同,电影记者都不会开口要签名的。” 我们就告诉他其实也有很多人要我们帮忙向裴勇俊索取亲笔签名,只是我们都很努力地推掉了。裴勇俊听了之后说,“呃,呃… 如果你们真的需要,请告诉我吧!” 大家听了后都笑成一团。

我们在三陟跟裴勇俊相处得很愉快,而孙艺珍长得真是漂亮。对我来说,她很明显地是越来越漂亮了,而且她看起来也越来越有明星演员的味道和架势了。

我希望[今后]能够在摄影棚或其他电影的场景中再次遭遇裴勇俊,我也希望他会永远永远当我们的明星,当一名演员。

链接不存在
正在咖啡屋里进行拍摄的裴勇俊站在窗边向他的日本影迷微笑

链接不存在
裴勇俊说自从他开始转用数码相机后,很担心自己常常会想都不多想就拍照,似乎拍了太多没经过思考的照片。
有人要我对着裴勇俊的相机挥手,但我一个不小心反而按下快门拍下了他的照片。

链接不存在
裴勇俊在三陟的海滩拍戏。
他们一直拍摄到天黑,但我听说了一个不好的消息,说明天他们还得回来重拍同一幕戏。
不晓得到底怎么样了…

链接不存在
他忠心和热心的日本影迷。望远镜是基本配备。
听说她们的热忱促使她们甚至会扭捏出租车司机,要他们越过裴勇俊的车子。
在三陟,你到处都可以看到很多像这样的主妇。

[Trans & Pics] My experience with BYJ from Cine21

I came back from the movie set of . Of course it was to report on about how they were doing with the movie. I have met the director Huh Jinho several times before and have taken a couple of photos of Sohn Yejin, but this was almost the first time that I met the famous Yonsama BYJ (I took a photo of him at the press conference for a newly founded management company Actor’s Palace in 1996 but it was before he became famous and I was too busy taking pictures of other actors to take interest in him) and I was a little curious.  I was really curious why so many people went crazy over him and followed him.

One of my acquaintances, a house wife in her 30’s, is a member of his fan club and she was very sad after she had to give up on a plan to visit the movie set in Samchuk because of her child’s illness. I couldn’t understand her, because frankly I thought he was too gender-neutral and couldn’t find him attractive.

Nevertheless, I got to like him after coming back from Samchuk. I can’t call myself his fan yet (I have been a fan of Sohn Changmin since I was very young. Sohn has been nice to me knowing I am his fan and whenever he shoots a movie I take charge of reporting .) but I could see why he was popular.

First of all, he seemed to be a very gentle and nice guy. These days no macho guy is popular. The more feminine a guy, the more popular he is to women. I too absolutely hate a guy who shows off his strength and says ‘We men are this and that’at every chance. But he smiles so prettily. He knows how to make a smile which can make onlookers happy. Isn’t it this smile that enchants many women? I had a silly thought there thinking about“My son smiles so prettily too..his smiling eyes are a killer too..what to do when women follows him around when he is grown up..”

He sincerely showed a lot of silent gestures of gratitude , if not indidividually, toward his fans who came to see him from Japan. I couldn’t see any sign of arrogance like ‘Yes, I am a star and you better like me!’I could feel that he earnestly felt thankful for them and treasure them. Maybe this is why his fans get to deeply love the person BYJ after they fall for him with Joonsang’s image in the drama.

Another thing is that he was really attractive. I had known that he enjoyed taking pictures but between shooting he would take pictures. He emanated the natural attractiveness that comes from someone who has a good healthy hobbies.

He also had his English teacher ready at his side and studied English whenever he could find time, which especially impressed me. According to my interview(?) with his English teacher Bryan, he was a student with an excellent aptitude for language study. I was also told that he studied English very hard. I felt very happy imagining a scene where he was charming reporters from all over the world with his fluent English at the press conference of the Cannes movie festival.

I heard that Um Jiwon, who went to Cannes for the movie ‘Kukjangjun, did interviews with reporters in English. She looked smart even before the event, but I was still impressed with her. Anyway I was certain that BYJ is someone who always works hard.

Also he was surprisingly humorous. Our group of reporters had dinner with him. I sat across from him so I could hear him talking with other reporters and also talked with him a couple of times. The atmosphere was very amicable and he confessed that he was having hard time with acting. He cheerfully enjoyed the conversation throughout and often entertained others by telling funny stories.

There was a person who asked for his autograph even during the meal (it was the owner of the sashimi restaurant. After he told us that the dinner was on him he immediately came to ask for the autograph. Well his behavior was understandable since he did business to make money, but considering we were in the middle of dining at that time his request seemed a little too much). Naturally signing autographs became the topic of the conversation, and he said,“I found that movie reporters didn’t ask for autographs unlike others..” So we replied that although we too had hard time with requests from others for BYJ’s autographs we tried to resist, to which he said, “Um..please tell me if you really need it.”So we all laughed.

We had a great time with him at the Samchuk movie set and Sohn Yejin was very pretty.
To me it was obvious that she was getting prettier and she looked more and more like an actor.

I hope I will meet Yonsama BYJ again at the studio or other movie set some day and he will stay for a long time as our star and an actor.

PIC
BYJ smiling at his Japanese fans at the window of the cafe where he was shooting.

PIC
BYJ said he worriedly had been taking too many photos without thinking since he switched to a digital camera. Someone told me to wave at his camera but I unintentionally clicked the shutter

PIC
BYJ shooting at the shore in Samchuk. They filmed till dark and I heard an unfortunate rumour that they would have to shoot again the same scene the next day. I wonder how it went..

PIC
His devoted Japanese fans. Binoculars are the basic equipment. They are so zealous they would pinch the taxi drivers to urge him to pass BYJ’s van. You can see many of such housewives all over the Samchuk city. From Cine 21 staff Photographer Oh Gyeok’s Blog
http://blog.cine21.com/klara000
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.