个人资料
正文

【今夜,爱是一朵无声的玫瑰】 (图)

(2006-04-21 17:40:56) 下一个

【今夜,爱是一朵无声的玫瑰】

这一刻
完美的静寂!
文字如潮汐
时隐时现
涨--落-- (目光的
尽头,梦的手
捧着一朵文字
无声的玫瑰)
. . .
所有飘逝的
芬芳
再次聚融
. . .
告别自己
我去追随你
没有终结的梦
却看到玫瑰
在我手中
流血
. . .
痛楚
只是被忘却的
故国的影子
在夜的裂痕中
被爱
静静
尾随

 

+



在影云/知凡/WX零零零和黄衫的启发下,抛一块砖。This is only a work in process.
诗歌是无限的可能,如"PI"...对母语的敏感,使我们注意到诗在被翻译过程中的各种语言现象,包括乐感等。我的基本目标是,在用中文时,读起来起码不能别扭,听着不能让人起鸡皮疙瘩,除非写 horror stories :)但,个人的能力有限,只有在切磋中听取诸位的见地。I must say that you all make this sharing a more poetic experience! Thanks!

[foto: Kelly Green]

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (16)
评论
作舟诗集 回复 悄悄话 kool!
good luck! :)
y.y. 回复 悄悄话 yes!!!! a "project" in progress :)
your description is sooooo beautiful ....making my hands itchy :)

. . . crazy? nah, at least to me . . . : ) Beauty does not fall into guidelines:)

作舟诗集 回复 悄悄话 i can imagine that you can easily turn these into a flash or something....with the images slowing fading into the Night's country....to evoke the shadow of pain....past....or even with the rose pedals bleeding into a female nude ....:)
crazy? i know ...:)
y.y. 回复 悄悄话 photograph + technology ;)

okay, indeed i am drinking juice now :)
作舟诗集 回复 悄悄话 is this a photograph, or an image you made?

quite nice....!!!

thanx for your generous, creative sharing!!!

cheers!! [but, don't drink in the a.m. :)]
y.y. 回复 悄悄话 in Chinese, we seem to be the victims of cliches and old pastiches . . .

agree!!!
it's also fun to learn Chinese in this sharing way . . .




y.y. 回复 悄悄话 “告别自己
我去追随你。。。”

感觉有些别扭,告别是有意识的,而LEAVING MYSELF里的
意识没有那样强,有超脱的感觉。。。感觉几个中文版里,包括我自己的,SILENCE在
减弱,视觉上纷乱了一些。。。或许文字的声音过於强烈吧,诗歌里某些东西在失
去。。。

those images still in process :) i have another version similar to Mageritte's style :) fun to play this . . .thank you for your inspiration !!!

:)
z.z. 回复 悄悄话 wow!
simple and beautiful images!!
thank you so much, y.y., for sharing them!!!
they make me think of those images/flashes you made before....
影云 回复 悄悄话
y.y. 回复 悄悄话 a work in process too;)






wx000 回复 悄悄话 痛楚
只是被忘却的
故国的影子
在夜的裂痕中
被爱
静静尾随

peaceful & graceful !!!


作舟诗集 回复 悄悄话 SD, your "抗议" wu xiao!!

:)

because your version is musically beautiful too ...

任我追随
你的梦
可我手中的
玫瑰
却化作鲜血
...

like this stanza a lot...!!!

hi to YY...

thanx!
y.y. 回复 悄悄话 这一刻
完美的静寂!
文字如潮汐
时隐时现
涨--落-- (目光的
尽头,梦的手
捧着一朵文字
无声的玫瑰)


在夜的裂痕中
被爱
静静尾随


beautiful!!!!

by水滴 回复 悄悄话 抗议! 为什么不等等我,我都不敢贴我的了(必定会抄袭一点)! 不是诗人,我翻的没有什么诗意,下里巴人式的。

上班时间不能打中文。:(

爱,一朵无言的玫瑰

此刻
完美的寂静
文字时隐时显
目光尽头的梦乡
一朵文字编织
无言的玫瑰

。。
凝聚
所有飘逝的芬芳
。。

任我追随
去你的梦乡
可回到我手中的
玫瑰
却化作鲜血

痛楚
只是失落故园的
阴影
伴随爱
在夜的缝隙
悄然而至




登录后才可评论.