个人资料
正文

A very very old ...

(2006-03-11 16:09:15) 下一个

Highkool

 

A very very old

man carrying a little pink

Victoria's Secret bag, smiling

 

+

march '06

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (9)
评论
律周 回复 悄悄话 有人问克列孟梭(Clemenceau),你老了会做什么?他说:在死之前我要活着.
霍姆斯90岁生日广播讲话,引一不知名的中世纪诗人:死亡拽着我的耳朵说,生命---我来了.
叶芝\对老人的一个祷告\:虽然我正在年老死去,我会显得是一个愚蠢,激情的人.
叶芝\鼓舞\:你以为渴望和狂热是可怕的,舞蹈应该注意到年老的我,---我年轻时他们并不是这样的瘟疫,有什么再可以鼓励我歌唱?
真不知我年老时什么样?我最怕尿床,还要洗床单.
by水滴 回复 悄悄话 He is a caucasian Engineer Prof. I think that he meant that he hope to keep his passion going on. Seemed that he did not imply physical action. :)) To him, life without "love" is dead. :)) In addition to women, he loves many other things.

Yes, he lives a pretty "full" life...:))
LTG 回复 悄悄话 水滴,

那位老教授的名字是叫"杨振宁"吗?

:))))

说真的,水滴你不写诗,否则那采访写出来一定很有意思!

律周的标准也挺逗的!!十五岁的性生活可够残酷的呀!! :))

一次,在电视上看到一位九十岁的退休演员被Larry King采访,他说,“活过八十就性福了,因为八十过后,连艾滋病都染不上了。”
知凡 回复 悄悄话 "I have no money, no resources, no hopes. I am the happiest man alive."
律周 回复 悄悄话 幸福男人的标准:3岁不尿床,15岁有性生活,30岁有钱,70岁有性生活,80岁不尿床.这个老教授真棒.
by水滴 回复 悄悄话 SOme time ago, I interviewed an 80 yrs old retired professor and ask if he can make one wish at his age now, what will the wish be?

he said, "I wish I can fall in love again!" :))
作舟诗集 回复 悄悄话 the little pinkie
shopping bag
with a woman's
"secret" makes
him look very
very ooooold
....

:))

yeah, i thought
that was lovely
too....
影云 回复 悄悄话
funny
but
lovely:)
知凡 回复 悄悄话 "The old man laughing"???

a very very old man... older than "the old man"???
登录后才可评论.