个人资料
正文

Calm . . . Come!

(2006-02-06 21:43:00) 下一个

Calm . . . Come!

 

 

I am not trying to summon

all the ghosts and angels

hidden in this body, or each

sound of violence or

the tender fathering

stored in this union of senses

carrying me around

from places to unknown places

 

Overwhelming is the moment

when I recall countless

deaths and small silences

like kingdoms coming

and going without traces

 

With all my senses open

I close my eyes to let in light

to kiss my enemy and my beloved

to caress the beast & let

the birds return in pairs at dusk

to nurse old and new wounds

to make myself invisible

in each transient dream

to protest against nothing

at this precious moment

to acknowledge every

existence in the fragrance

to see the stars slowly heal

to wait for the ocean

finally calm . . .

Come!

 

 

+

 

2006

z.z.

 

 

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (17)
评论
by水滴 回复 悄悄话 xixi...Nice assumption from ZF. I wish...:))

Happy Valentine's Day!
知凡 回复 悄悄话 yeah....I dare say I don't like R. C. :) I dare say I like [ ]... :)

oops, R. C. is SD's ex-.... :))
by水滴 回复 悄悄话 BTW. I forget the name of the song, "Now We Are Free."

ZZ's poem reminded me this song. :)
LTG 回复 悄悄话 hi, my fellow bloggers!!

sd, always like the songs you post!

zf, haha....you dare say you don't like R. C. :)
y.y.,

your translation always has your own characteristics...you have some very good word choices here ....thanx !!!!
影云 回复 悄悄话 平息。。。呈现!

我不是试图召唤
藏在身体里
所有的魂魄与神灵,或者
每一个或热烈
或柔如父爱的声音
蕴藏在所有感觉的融合里
载著我辗转
于未知的世界

震撼的是那一刻:
当我回想起
无数的死亡与微乎其微的沉寂
如浮世
来去无迹

敞开所有的感觉
我闭上眼睛让光进来
亲吻我的仇敌与挚爱
轻抚那头狂兽 让鸟儿
在暮色里成双归返
去抚平新伤旧痕
令我消隐在
每个瞬息即逝的梦里
在这珍贵的一刻
不再抗拒
认同芳香里
每一个存在
注视星辰渐渐愈合
等待海洋
缓缓平息。。。
呈现
by水滴 回复 悄悄话 Not dissappointed if you don't like the movie or didn't watch the movie, as long as you like the song! :))
知凡 回复 悄悄话 SD, 我很爱看电影,却没看过"Gladiator",嗯,可能是那个男主角对我来说太没有吸引力了:))))))
影云 回复 悄悄话 very beautiful song . . . reminding me of the movie . . .
returning to home
to land
to love
.
.
.
LTG 回复 悄悄话 would be you dis-
appointed if
i told you
i never
cared
for Gla-
diator?

:)))

but enjoy
the song
very
much
!!!!

thanx!
by水滴 回复 悄悄话 I haven't singing this year. Just post a song sung by Enya. I bet you all watched movie "Gladiator". :))


LTG 回复 悄悄话 zf: nice 1st version!! thanks for sharing!!

...

any new songs from sd?

:)

知凡 回复 悄悄话 平静…来临!

我试着不唤起
藏于我身体里
所有的天使幽灵,或是
每一个热烈或温柔的声音
这些与生俱来的感觉存于一体
载着我从这里那里去向
无尽的未知之地

难以抑制的此刻
当我回想起数不尽的
死亡和微乎的静寂
像是各种境界来来
去去不留踪迹

敞开我所有的感觉
闭上眼睛让光照进
来亲吻我的敌人和我的挚爱
来爱抚野兽,让
飞鸟于黄昏双双归返
来照料新伤旧痕
来使自己无形
于每一个短暂的梦
来抗拒空然的虚无
在这珍贵的一刻
来认知芬芳里
每一个存在
来看星星慢慢痊愈
来等待海洋
最终平静…静静
来临!

+
by水滴 回复 悄悄话 mixed sense of tranquility and passions beyond and within.......

I like it very much. Thanks!
LTG 回复 悄悄话 thank you, guys!!!

cheerio!!!

:)
影云 回复 悄悄话 神奇的沉思冥想的境界。。。
知凡 回复 悄悄话 美得无法言说,谢谢。。。

等找到合适的语言再细细地说:)
登录后才可评论.