个人资料
正文

"I Wish . . ."

(2006-01-15 18:12:21) 下一个

"I Wish I Were Lorca"

 

mesmorizing

the rhythm

of your footsteps

from afar

setting your mood's

fragrance

equally apart

in my territory

happiness up north

sorrow facing south

facing the sun

melancholy & recklessness

east & west

or lay 

next to your beating

heart breathing

with you

eyes

full of trust

&

questions

but never

push for answers

regarding

your dreams

for what i know

i can never

say

words are meaningless

for me

except this

nearness

oneness

between

you and me

may my love

be answered

by entering

your next

dream

dreammmmmm

...

 

 

+

z.z.

2006

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (16)
评论
影云 回复 悄悄话 “我好想是洛卡”

沉醉于
你远方脚步的
节奏
你心情的
芬芳
将我的世界
均匀地
分成两半
欢乐朝北
悲哀向南
面对着太阳
忧伤与轻率
东边与西方
或许 躺在
你跳动的
心旁
与你一起
呼吸
眼里
充满信任

犹疑
却从未
索求你梦的
谜底
我无法
说出
我的所知
於我
文字已无意义
除了
你我之间的
亲近
一体
愿我的爱
再次进入
你的梦
在那里
得以呼应
。。。
LTG 回复 悄悄话 good, good, good!!
知凡 回复 悄悄话 no, no, no!

I was laughing because of some funny "accents" :)

I know everybody here is not "laughing" at anybody...

:)
LTG 回复 悄悄话 no, no, no!

i am not "laughing" at anybody....

everyone has some kind of accent, which is perfectl normal....

i love accents!!!

:)
知凡 回复 悄悄话 zz: goodnay!!

oops...goodDAY!!

:))))))))))

诗人,您在 SHI 什么呢?:)

oops...SI (思)

我是南方人,N, L 不分,SH, S;ZH, Z, CH, C不分。。。可从没有人笑过我,还说我说得好好听,以至我更加不求上进,现在受你们启发,自知了,准备改过自新。。。
LTG 回复 悄悄话 willy willy?

willy nilly??

seems you are having a hard time with the nasal sound today ...

:)

goodnay!!

oops...goodDAY!!
影云 回复 悄悄话 willywilly pou-a-ti-ka,
N)ittle MerMaid

:)

uhn -really - N?

did i sound
like Don Vito Corleone?

have a nice day:)
作舟诗集 回复 悄悄话 mermaid,

your interpretation is also inspiring.....making me want to try...

:)

y.y.

u r right.....that "n" sounds like from a stuffed nose :))
地中海人鱼 回复 悄悄话 让你心情的芬芳

洒落在我的周围

深情而满足的一刻!有声音,有气味,有心跳,有肌肤,有更多更多的梦境,还要什么?!


向各位问好!
影云 回复 悄悄话 诺卡 - - - >洛卡
以防感冒:)
影云 回复 悄悄话 you're welcome . . .:)
作舟诗集 回复 悄悄话 really enjoy both versions!!

so fast!!

good rhythm in the Chinese versions....

thanks, guys!!
知凡 回复 悄悄话 我愿是诺卡


沉醉
你自远方
脚步声声
的节奏
将你情绪的
芬芳
均衡分缀
在我的领域
欢乐向北
悲伤面南
面向阳光
忧伤与轻率
东和西
或是
紧挨着
你跳动的心
与你一起
呼吸
眼里
满是信任

疑惑
但从不
急着要你
梦的答案
据我所知
我从不

於我
文字没有意义
除了
这样的
亲近
一体
介于
你和我
愿我的爱
获回应
进入
你下一个

梦。。。
影云 回复 悄悄话 “我好想是诺卡”

沉醉于
你自远而近的
脚步声的
节奏
让你情绪的
芬芳
在我的领域
均分
欢乐朝北
悲哀面南
忧伤地
面对太阳
忧伤与鲁莽
东边与西边

躺在你
跳动的心旁
与你一起
呼吸
眼里
充满信任

疑惑
却从未
要求你梦的
答案
据我所知
我从不

於我
文字没有意义
除了
你我之间的
亲近
一体
愿我的爱
被呼应
再次进入
你的梦
梦中
。。。





非常的美,真挚。。。行云流水一般
却有内在的跳跃。。。
LTG 回复 悄悄话 thanks

&

cheers

!!!

:)
影云 回复 悄悄话 好喜欢。。。谢谢分享。。。
登录后才可评论.