个人资料
正文

You Hold Water In Your Hands (图)

(2005-03-06 00:05:40) 下一个

You Hold Water In Your Hands In my dream I boarded the wrong plane that took me to our rendezvous en route the island made of sunlight the island I saw in your eyes when you first smiled & danced to the sound of my singing I saved all the flowers I picked in the sky and I filled your little dark room with souvenirs of my wingless flight I inhaled your fragrant shadow and all the stories written in it My pockets too small to keep all the firebrands of your kisses In the semi-darkness of the moon I drank the water you held in your palms Water, water was all I wanted in my dream, something that will make me outgrow my own little world and body and I found my island the moment you opened my eyes... In your hands, filled with love Growing :05/03/05 [art by andy goldsworthy]
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (7)
评论
影云 回复 悄悄话 不客气;)
LTG 回复 悄悄话 梦中去阳光海岛途中
我搭错了航班
而带我到了你我幽会的地方
在你的眼中
是你最初的微笑
与伴我歌声的翩然舞姿
我看到了的那海岛
。。。


谢谢贴图!严重鼓励译者的严谨治学精神!

:)
影云 回复 悄悄话 你双手捧着水

梦中去阳光海岛途中
我乘着错误的航班
去了我们的幽会之地
你最初的微笑与我歌声里的
翩然起舞中
我在你眼里看到的海岛

我收藏天空中采下的所有花朵
用无翅飞行的纪念品
倾注你小小的暗屋
呼吸着你芬芳的影
和所有写在影中的故事
我的口袋如此小
不能装下你所有热吻的火把
朦胧的月光里
我欢饮你掌心捧着的水

水,水是梦中所有的
渴望,它让我超越
狭小的世界与身躯
你打开我双眼的刹那
我发现了我的小岛。。。
你双手里,满是滋长的


改一下:)

影云 回复 悄悄话 你双手捧着水

梦中去阳光的海岛途中
我乘着错误的航班
却载我去了我们的约会之地
在你最初的微笑与我歌声中
你的翩然起舞
我在你眼中看到的海岛

我收藏所有在天空中采下的花朵
用无翅飞行的纪念品
倾注你小小的暗屋
我呼吸着你芬芳的影
和所有写在影中的故事
我的口袋如此小
不能装下所有你的吻的火把
月光的半暗淡里
我欢饮你掌心捧着的水

水,水是我梦中所有的
渴望,它让我超越
狭小的世界与身躯
你打开我双眼的那刻
我发现了我的小岛。。。
你双手里,满是滋长的



:)
影云 回复 悄悄话 美而浪漫:)
给你来自天空的花 :)

登录后才可评论.