个人资料
正文

My Daisy (图)

(2005-01-28 11:58:35) 下一个



《My Daisy》 Going back to the days of early summer when you rose your head in the field to a stranger his hands shaking to touch you telling you how far he had traveled to find you Your fragrance has nothing to do with my dream Your sweetness is all I have now, even when the roads have abandoned me :1/28/05 [art: warhol]
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (18)
评论
Yosemite 回复 悄悄话
Nice to talk with you and YY.

Have a good weekend.
LTG 回复 悄悄话 ysmd,

no, no, no, i never laugh at friends who write poetry.... please don't misunderstand me....so, i didn't laugh at you!!!

when i used "hahaha....", it's because those words you used are like joking...

so, no worries!
Yosemite 回复 悄悄话
I am simling. :D :)))
And I don't think our opinions are different from the beginning when I said “自作多情”.... :D :)))
LTG 回复 悄悄话 "And I thought that way was free.... free my mind.... to think what I want to think....."

yes, i agree... i think you have a really good taste in arts....
Yosemite 回复 悄悄话
For hahaha....

What do you mean?

I am thinking、 “自作多情”、“想入非非”freely to pictures and poetry. I thought they freed me, and I love them...
影云 回复 悄悄话 Yosemite, this has nothing do with Laughing - - - just different opinions - - - more like discussing:)

relax
LTG 回复 悄悄话 诗人却笑我???????

what do you mean?
Yosemite 回复 悄悄话
And I thought that way was free.... free my mind.... to think what I want to think.....
Yosemite 回复 悄悄话
You are quite right. I am one of them who don't understand arts, so when I face arts, especially a picture I like, easy to “自作多情”,"想入非非"......
画家不笑我,诗人却笑我。但笑无妨。
LTG 回复 悄悄话 "按照通常的说法,对于诗人的诗,或是画家的画,读者或看画的人一般都是在“自作多情”。
不知道这是不是审美的道理。"hahaha....

“自作多情”??? "通常"???? "审美的道理"??????

such concepts are for people who don't understand arts.... they can live without arts, for example, like working themselves to the end of life like one of the cogs in a huge machine....

art, i think, should first free people.... when one's mind is free, one can feel the joy of what's beautiful and what's "dutiful" ...

the business of poetry has always been a "lonely business" :)
Yosemite 回复 悄悄话
按照通常的说法,对于诗人的诗,或是画家的画,读者或看画的人一般都是在“自作多情”。
不知道这是不是审美的道理。
LTG 回复 悄悄话 my own inspiration for this poem was simpler ... i.e. love that sustains us ... even though we take the "roads" day in and day out...

thank you all!

have a great weekend!
影云 回复 悄悄话 野菊花

总以为
花开是偶然
草丛与夜空
遁隐着
渴望瞬间的
火影

你来时
花季已淡
我在等待
明日的飘落

你的脚步
解开花心的秘密
你的气息
滋润等待的漫长

在你的掌心
我重返
花开的欣喜,即便
凋落是必然
我将在这田野间
再次绽放
优胜美地 回复 悄悄话
向两位诗人学习!谢谢 LTG 在寒冷的冬季将我们带回初夏时节的田野。

喜欢影云《野菊花》的解读和翻译!

我读这首诗仿佛见到一个追梦的人,寻寻觅觅,在田野看到野菊花后才了然所悟:

《我的野菊花》

回返
初夏时节
你在田野
朝陌生人
抬起头
他颤动的双手
触摸着你
喃喃叙说
他跋涉了多么遥远
才找到你

你的芳香
并不是我的梦想
但你的甜美
是我现在的所有
即使道路
都将我离弃

(我读这首诗好像在自述,所以我的翻译较直白,破坏了原诗留给人的想象空间。)
LTG 回复 悄悄话 灵感来自大自然:)

谢谢你的共鸣!!
影云 回复 悄悄话 谢谢:)
哇,你好多灵感,让我佩服的五体投地!!!
好清新!!:)
LTG 回复 悄悄话 哇,你好快!!!

也好流畅!!!



影云 回复 悄悄话 野菊花

回溯
初夏时:
田地间
你朝陌生人
微微抬头
他的手
颤抖着抚摸你
喃喃述说
为你
他跋涉了多久

你的芬芳
与我的梦无关
你的甜蜜
是我现在的所有,即使
所有的路遗弃了我


==================

好喜欢!!!:)
登录后才可评论.