个人资料
正文

A-gain (图)

(2005-01-26 21:14:01) 下一个

A-gain She gave me one hard look, 1000-kisses- deep, lips burning imprinted by murmuring, close-knit the knot as xin- jie, all a- flame like licking wound or a broken heart or secrets in loveless season, my poem which still drips black blood as in music, (verb over- takes the noun and tense change): not the final thing but her own way of remembering, and I trans- late that (to dream deep)-- She puts a smile on all she puts her hand to, like now my pen she kisses again. :1/26/05 [art: by picasso]
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (8)
评论
LTG 回复 悄悄话 yeah, i was playing with the word, a-gain....i agree!!
Yosemite 回复 悄悄话 "A-gain"美;影云的诠释秒!
影云 回复 悄悄话 精炼!!谢谢:)

A-GAIN,我觉得有双重意义:A GAIN, 或者AGAIN。
AGAIN 是在诗字面,如同破碎心,伤口,无爱之后的再次坠入 - - - “她再次亲吻
我的笔”
A GAIN在诗的意义,意味心的收获:爱,充实,快乐,平和 - - 在这里SHE不是
一个单纯的“她” - - - 可以是理想
LTG 回复 悄悄话 《再次》

她重重
看了我
一眼,
深如
千吻
双唇燃烧
低语
的烙印
紧紧编织
的结:
心结,
燃烧一切
如同舔抚
伤口
或破碎
的心
或无爱
季节的
秘密,
我的诗
仍滴着


如在音乐里,
(主谓
颠置
时态改变):
不是最后
之举
是她自己
记忆方式
我诠释为
(至梦之深) - -
她的手
遍撒微笑
如同现在,
她再次
亲吻
我的


作舟诗集 回复 悄悄话 影云好手笔!!
影云 回复 悄悄话 再 - 次

她重重
看我
一眼,
深如
千 - 个 - 吻
嘴唇火热
印着低语
紧紧编织
一个结:
心结,
一切燃烧
如同舔抚
伤口
或破碎
的心
或无爱
季节的
秘密,
我的诗
仍滴着


如在音乐里,
(主谓
颠置
时态改变):
不是最后
之举
是她自己
记忆方式
我诠释为
(至梦之深) - -
她遍撒
微笑
手,如同
现在,
触及
我的笔
她再次
亲吻
影云 回复 悄悄话 interesting..
登录后才可评论.