个人资料
正文

《星星的对话》 (图)

(2005-01-26 11:51:59) 下一个

《星星的对话》 昨夜 雨凌乱 我梦见你了: 我在读你 书写的夜空 你的笔 我的发丝 星星在我眼前掠过 我告诉你 那梅花烂漫 就是我的星座 柔嫩的花瓣 将你的手指染红 在你用情愫搭建 的小木屋里 我慢慢醒来 光从窗子飘进 你我亲吻着 如盘在一起的花儿 你慢慢隐去 我看见少女的我 多年前 抬着头 看天上的太阳 跳舞: 纸上的光 忽明忽暗 今天下雨了 凉意浸透 梦的芬芳 你在我心里 漂浮在水面 亲吻 水里的星 :1/26/05
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (7)
评论
影云 回复 悄悄话 For fun :)

Conversation of Stars


Last night
It was raining
I dreamed of you:
I was reading
The night sky
You wrote on
Your brush
& my hair

Stars flying before me

I whispered at your ear
The flowering plums
Was my constellation
Gentle petals
Dyeing your fingers red

In the cottage
You built with love
I woke slowly
Light leaking
Through the window
We kissed
Like intertwined flowers

You slowly dissolving
Into the distance
I saw me, a young girl
Many years ago
Looking up
At the dancing sun
In the sky:

Light flickering
On the paper

It’s raining
Coldness soaking
Into the fragrance
Of dreams
You are in my heart
Floating
& kissing
The stars
In the water
LTG 回复 悄悄话 not bad!!

:)
Yosemite 回复 悄悄话 《星星的对话》

今晨
薄雾如幔
你从晨光中走来
看着我:
谱写情歌
直到天明
你为我试唱
新作的晨曲

星星含着笑意睡去

你牵我的手
引我去那山花烂漫处
你用花瓣叠起的楼阁
瓣瓣都是我的情书

露水湿了你的裙衫
你我拥抱着
如千年相缠的藤蔓
如梦似幻

日光斜照
你悄然远去
我看见少年的我
多年前
驻足野山坡
低着头
看湖中的鱼儿
奏琴

波光粼粼
宛见你的身影

今天起雾了
风来袭
落花飞处
你在我眼中
拍翅在云间
摘取
天上的星
影云 回复 悄悄话 喜欢!真美!!!- - - 好! :)
登录后才可评论.