个人资料
正文

I Want To Be A Book (图)

(2005-01-24 20:10:16) 下一个

I Want To Be A Book i want to be a book to cover your innocent nakedness of the soul to keep you warm and safe from the cold night every page in its earthy nature will drink every pearl of your tear the morning dew in your dream every word a hand to answer your gentle touch the way a word should be caressed for i have nothing to give you but the stars on the dome of my night [art by chagall]
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (9)
评论
影云 回复 悄悄话 喜欢!!!谢谢!:)
流畅,而贴近原诗!
LTG 回复 悄悄话 我愿是一本书

我愿是一本书
在夜里
为你灵魂
纯洁的裸露
遮挡寒冷
给你温暖与
平安

每一页
以泥土的质地
吮吸你
每一颗泪珠
梦中的晨露

每一个字
如手
回应你
温柔的抚摸:
文字应得的
爱抚

除了献给你
我夜空中
所有的星辰
我一无所有

影云 回复 悄悄话 glad you like it:)
take care:)
LTG 回复 悄悄话 hi XP, YSMD, YY,

how are you all!!

glad you all like the boooooooook :)

YY, like your translation a lot...good music in it....

take care, friends!
LTG 回复 悄悄话 hi XP, YSMD, YY,

how are you all!!

glad you all like the boooooooook :)

YY, like your translation a lot...good music in it....

take care, friends!
影云 回复 悄悄话 我愿是一本书

我愿是一本书
寒夜中
遮住你灵魂
纯洁的裸露
予以你温暖与
平和

每一页
以泥土的芬芳
吮吸你
每一颗泪珠
梦中的晨露

每一个字
回应你
温柔抚摸的手:
文字应得的
爱抚

我一无所有
但 给予你
我所有的星空
优胜美地 回复 悄悄话 A book, an inspiration, couldn't be better!
by小平 回复 悄悄话 i L-O-V-E this book. :)
影云 回复 悄悄话 beautiful !!!等我翻译噢 :)
登录后才可评论.