坐家妈妈

写儿童故事几年,终于鼓起勇气给大家看,请您多提宝贵意见。
个人资料
正文

I Love My Little Cat! 我爱我的小猫! (第一章)

(2009-09-28 08:55:54) 下一个

故事写的是一个可爱的中国小女孩Mei Ling来到加拿大,她没有朋友,她很孤独、非常想念她在中国的朋友们。所幸的是她得到一只小猫,和她在中国时的猫很相象的一只小猫。她和小猫做朋友,她们一起玩耍,发生一些很有趣的事情。最后Mei Ling不再孤独,开始喜欢上加拿大了。。。


故事是小朋友喜爱的
rhymingstory,朗朗上口的诗化韵文形式,对儿童学习英语、特别是针对国内不爱读出英文来的小朋友有帮助。


故事有
5章,共97rhyming verses段,第二、四行压韵。


最新版本!

 

1 A Lovely Cat Would Be Better Than Any Toy

 

Hello friends! I’m Mei Ling,

A Chinese girl with long hair.

I came to Canada with

Mom, Dad and my toy panda bear.

 

Canada is beautiful,

My parents are always glad.

I miss my friends in China.

Sometimes, I feel kind of sad.

 

One day, after dinner,

Mom, Dad and I hada chat.

Mom told me her good friend

Would give me a little cat.

 

A real cat, a cute cat,

That could eat, meow and purr.

We could play together.

I could hold and pet her.

 

I was so excited

That I jumped up with joy.

A lovely cat would be

Better than any toy.

 

Finally, she arrived,

A cat of white and black.

In the pet carrier,

She shyly shrank back.

 

“Hi, cute little kitten,”

I gently, gently said.

In her round shiny eyes,

I saw a lot of dread.

 

I lay on mystomach

Looking at her onthe floor.

She looked like the old cat

My family had before.

 

When I was in China,

We had a lovable cat

That was beautiful, smart

And a little bit fat.

 

That cat’s name was Mimi.

I missed her everyday.

Now, here in Canada,

I had a new cat, hooray!

 

I named the new cat Mimi.

She’d be my best friend, I knew.

We’d happily play together.

I’d be her best friend, too!

 

The Canadian cat

Looked so funny to me.

Her nose was black and white.

She was a clown, wasn’t she?

 

One of her legs was black

And three of them were white.

My dad joked with Mimi.

He’s such a delight.

 

“What a sweet little cat!

Maybe you were born at night.

Your mom put your socks on wrong

Because there was no light.”

 

I opened the carrier

And said, “Mimi,please come out.”

Moving her body a bit,

She seemed to be in doubt.

 

Sticking her little head out,

Mimi looked from left to right.

She walkedoutof the carrier

And then quickly ran out of sight.

 

Where was the adorable cat?

I searched for her everywhere.

Mimi was good at hide-and-seek.

I couldn’t find her anywhere.

 

 

我爱我的小猫!(第一章)

1 一只可爱的小猫比任何的玩具都要好!

喂,朋友!我是美灵,

一个长发的中国女孩。

妈妈、爸爸和我、还有我的玩具熊猫

一起来到加拿大,我们漂洋过海。

 

我的父母总是很快乐,

加拿大是个美丽的国家。

我想念我的中国朋友们。

有时,我的情绪不佳。

 

一天,晚饭后,

爸爸妈妈和我闲聊。

妈妈说她的好朋友

要送我一只小猫。

 

真的小猫,可爱的小猫,

会吃饭,会呼噜,会喵喵。

我们能一起玩。

我能抱她、抚弄她的毛毛。

 

我激动地

一蹦跳得高。

一只可爱的小猫

比任何的玩具都要好。

 

终于她来了,

一只黑白花的猫。

在装她的提篮里,

她怯懦地往后倒。

 

,可爱的小猫,”

我温柔、温柔地说道。

胆怯和害怕,

我从她闪亮的圆眼睛中读到。

 

我趴在地板上,

观察这只小猫,

我发现她长得和我家

从前的小猫几乎一个相貌。

 

当我在中国时,

我们有只可爱的小猫,

她漂亮又聪明,

胖乎乎的不苗条。

 

猫的名字叫咪咪。

我每天都思念她。

我在加拿大有新的小猫了,

真是太棒啦!

 

我为这只新猫命名为咪咪,

她会成为我最好的朋友。

我们一起快乐地玩耍。

我也会成为她最好的朋友。

 

这只加拿大小猫,

长的有些滑稽。

鼻子半边黑半边白,

她象个小丑,是不是?

 

她的一条腿全黑,

三条腿全白。

爸爸对咪咪说了个笑话。

他总是能让人感到愉快。

 

“多么美丽的一只小猫!

你可能生在黑夜静悄悄。

你的妈妈给你穿错了袜子,

因为没有阳光照耀。”

 

“请出来吧,咪咪,”

我打开提篮的门插销。

她看起来有些犹豫,

身体轻轻地摇了摇。

 

探出她的小脑袋,

咪咪左右瞧了瞧。

她走出了提篮,

然后一下子不见了。

 

可爱的小猫藏哪了?

我四处寻找却没有找到。

咪咪的捉迷藏

玩得真是好。




 
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.