子卓轩

人生如一盘棋局,琢磨着继续着,具有洞察力,和一颗平和宽容的心。尽了力就可以了,没有绝对的输赢
个人资料
笨企鹅 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

请给我支招,如何对付这种无休止的糖衣炮弹

(2013-12-11 09:06:30) 下一个

昨天是个很平常的一天,昨天的昨天,同样是个很平常的一天。

昨天中午, 看到企鹅先生有给我手机上留言,就听了一下:

"Hi honey, sugar bun, I love u, I can't wait to see you tonight. I have a good surprise for you, that I set up an account for you to call China on your cell phone, for only $.$$ per month. I will give you the access code tonight. I love u very much, you have a great day! You are magnificent, u r wonderful, u r powerful, u r beautiful, u r ...( 这儿声音支吾,显然还在使劲想词,然后接上了说)....amazing grace given to me by God. That is greatest gift i ever received in my life. thank u sweet heart, for being amazing grace of my life. love u, bye bye".

这都老头老太太好几年了,人家热情不减,令人头疼。请支招,如何让老公每天减少甜言蜜语的次数,减少每天的热情,受不了啊。 我已经明确跟他说过:"哈尼,你能不能每天少说点甜言蜜语啊,我要花额外的energy对付你的过渡热情,我受不了啊! 再说,我那些女朋友里,比我漂亮,比我成功的太多了,你不能这么不切实际的夸我"。人家回答:不能。他是自自然然的感情流露,不是刻意的, 所以他不打算控制自己。

发愁!只能克制自己不理他的糖衣炮弹迷魂汤,淡定,再淡定。哈哈。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
初晨的阳光 回复 悄悄话 真好
登录后才可评论.