个人资料
正文

交给西门听雨的作业:The End of the World

(2006-11-10 18:28:50) 下一个
这是西门听雨留的作业,以前听过卡朋特唱的版本,一直以为这只是一首伤心情歌。

这次去找Skeeters Davis的原唱,才知道另一个故事,原来这首歌是原作者是为已故

的父亲所作。我也曾经历过与亲爱的父亲的永别,学唱和录制这首歌,让我一次次

地泪流满面。但我相信,在天国的父亲一定希望他曾给我的爱会带给我无边的幸福

和快乐,就算他再也不能陪伴在我身边……在此也把这首歌送给我永远深爱的父亲。






The End of the World



why does the sun go on shining?

why does the sea rush to shore?

don't they know it's the end of the world

'cause you don't love me anymore?



why do the birds go on singing?

why do the stars glow above?

don't they know it's the end of the world?

it ended when i lost your love.



i wake up in the morning and I wonder

why everything 's the same as it was

i can't understand

no, i can't understand

how life goes on the way it does



why does my heart go on beating?

why do these eyes of mine cry?

don't they know it's the end of the world?

it ended when you said goodbye!



don't they know it's the end of the world?

it ended when you said------ goodbye!
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
曲别针 回复 悄悄话 嗯,感受到了。听着这歌伤感蔓延...
小小艾 回复 悄悄话
don't they know it's the end of the world?

it ended when you said------ goodbye!


听得鼻子好酸~~~~E歌唱得真好!
登录后才可评论.