个人资料
林贝卡 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

云且留住

(2010-01-20 20:59:35) 下一个


歌曲:云且留住
作词:琼瑶 演唱: 刘文正

我曾仰望天空 问白云来自何处
我曾仰望天空 羡白云飘然自如

云儿听我几番细诉几番细诉
千言万语化为呼唤云且留住
云且留住伴我同行伴我同住

我愿变做海鸥 飞向白云深深处
我愿变做轻烟 伴白云同行同住

林贝卡 2010 14冬 于美国


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (12)
评论
林贝卡 回复 悄悄话 回复马驰胜的评论:

Thank you very much for sharing it.
马驰胜 回复 悄悄话 刘文正!这首歌我最喜欢,能唱得和他几乎一模一样。能唱他的几十首歌吧。
刘,在他二十五、六岁最登峰造极的时候告别歌坛,从此再没有复出,且真消失得了无踪影了------留给人无尽的思念!
其实,华语流行歌坛真正称得上超级偶像的,只有邓丽君和刘文正。
传说他在纽约?
林贝卡 回复 悄悄话 回复白玫瑰花的评论:

同感。

Have a nice weekend,

Rebecca
林贝卡 回复 悄悄话 回复喂我你的声音的评论:

小喂,

欢迎你有空就常来,我的博客是为你和大家敞开的,我也没有宠物狗。说来你别笑话我呀,我天生对动物有种恐惧感,来到美国后,由于家人和孩子们的熏陶,才稍为好一点呢。

Have a nice weekend,

Rebecca
白玫瑰花 回复 悄悄话 刘文正的声音好舒服,喜欢。
喂我你的声音 回复 悄悄话 回复林贝卡的评论:
林林,我来听歌了。你怎么赶,我都不走了。我也不怕你养的宠物狗。反正我不走了。你喂我音乐和美贴。
林贝卡 回复 悄悄话 回复五弟五哥的评论:

lol... That is hilarious.

Here is a chair for you.
五弟五哥 回复 悄悄话 就只好站着听歌了!呵呵,,
五弟五哥 回复 悄悄话 林妹妹自己把沙发板凳都占了,俺就 
林贝卡 回复 悄悄话 Liu Wen Zheng
From Wikipedia, the free encyclopedia

Liu Wen Zheng or Steven Liu (刘文正, born 12 November 1952) is a Taiwanese singer who came into prominence in the 70s and the 80s as a pop-singing sensation. He has been using the moniker The White Prince throughout his singing career. Liu is known for the many nostalgic songs he sang and his handsome looks that are comparable to that of Alain Delon. He could be superseded as one of the first superstar idols in the history of the Chinese music industry, paving way for future talents to come.

During the height of his career, Liu Wen Zheng commanded an appearance fee of NT$240,000 cash per night. He exited from his singing career at his peak and ventured into business, now residing in the United States of America as a businessman.
登录后才可评论.