个人资料
林贝卡 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

共和国之恋

(2009-10-01 13:02:20) 下一个


歌曲:共和国之恋
演唱:彭丽媛

在爱里在情里
痛苦幸福我呼唤着你
在歌里在梦里
生死相依我苦恋着你
纵然是凄风苦雨
我也不会离你而去
当世界向你微笑
我就在你的泪光里



你恋着我我恋着你
是山是海我拥抱着你
你就是我我就是你
是血是肉我凝聚着你
纵然是仆倒在地
一颗心依然举着你
晨曦中你拔地而起
我就在你的形象里

林贝卡 2008年10月1日 秋 于美国

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
林贝卡 回复 悄悄话 回复福田的评论:

Thank you very much.

Happy Holidalys to you,

Rebecca
福田 回复 悄悄话 赞林林的爱心。
林贝卡 回复 悄悄话 Peng Liyuan
From Wikipedia, the free encyclopedia

Peng Liyuan (彭丽媛 born on November 20, 1962) is one of the top Chinese folk music singers, and a performer popularized by her regular appearances on the annual CCTV New Year's Gala, a widely viewed Chinese television program during Chinese New Year. She has obtained many honors in singing competitions nationwide.

Her most famous works include People from our Village (父老乡亲), Mount Everest (珠穆朗玛) and On the Plains of Hope (在希望的田野上). Peng Liyuan is a member of China's People's Liberation Army and currently has the rank of major general. She was one of the first in China to obtain a Master's degree in traditional ethnic music when the degree was first established in the 1980s. She is married to Chinese Vice-President Xi Jinping.
登录后才可评论.