个人资料
林贝卡 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

旋转舞步

(2008-09-17 15:47:46) 下一个

Guitar:Driving 2 Madrid Artist: Ottmar Liebert Album: Gypsy Soul

Rebecca Lin 2008 Summer In USA

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (10)
评论
林贝卡 回复 悄悄话 回复静谧海湾的评论:

Hi, 静谧海湾, I just noticed that you have changed your icon to charming autumn. Tell you what? It is so nice to see it on the first day of fall here.

Have a nice week,

Rebecca
静谧海湾 回复 悄悄话 回复林贝卡的评论:
Thank you for sharing your beautiful, precious memory and warm thoughts. I feel that life is beautiful and warm.

"世界的美好,就在这一点点的奉献温暖和感动里。想起了那首中文歌曲《爱的奉献》:“只要人人都献出一点爱,世界将变成美好的人间。 ” " It is so true and I like it.

Seeing you put a lot new posts I feel like them even just reading the title!

Enjoy your new week,

静谧海湾
林贝卡 回复 悄悄话 回复静谧海湾的评论:

Oh, really? I am glad to hear that. 我是从《美语世界》论坛搬来的,是网友LordSeth分享的,他是品酒专家。

说起坐火车,似乎是好遥远的事情了。记得当年到外地上大学,每年都是坐火车去的。父亲每次都送我到火车站,依依不舍地和我挥手告别。

这么多年过去了,仿佛又听到了父亲对我的叮咛,又看到了父亲对我的微笑,还有月台上跟着火车跑的父亲......父爱如山,永相伴。伴我从故乡到异乡,趟过了千山万水,走过了春夏秋冬,父亲的爱永在我身后,给我力量和支柱。愿天边的彩云,带去我对父亲的问候,愿父母二哥能感应到我的思念。好遗憾,他们未能看到我可爱的孩子们。

孩子们又开学了,他们长得真快,最小的托尼也是一年级的学生了。清晨送孩子们上学,微风拂面,树叶摇曳,阳光灿烂。看着孩子们说着笑着,背着书包上学的样子,是如此的可爱,孩子们的童年真幸福,世界是多么的美妙。

每次快到孩子们的学校,在过马路时,总是看到Crossing Guards holding Traffic Sign to help kids cross the road.每次看到他们,我心里就涌上一份感动。因为有他们,孩子们就可以放心地平安的过马路,我今天看到一个孩子牵着他的小弟弟过马路,好温馨的画面。每次看到Crossing Guard,我总是提醒着孩子们,别忘了说声:谢谢您。

世界的美好,就在这一点点的奉献温暖和感动里。想起了那首中文歌曲《爱的奉献》:“只要人人都献出一点爱,世界将变成美好的人间。 ”

Good night to you and sweet dream,

Rebecca
静谧海湾 回复 悄悄话 Good morning, Rebecca.

Very nice music and picture. Thanks.

I printed the tips for tasting wine and read on train today. It is quite good.

Have a nice day,
林贝卡 回复 悄悄话 Ottmar Liebert
From Wikipedia, the free encyclopedia

Ottmar Liebert (born 1959) is a German-born composer and guitarist, born to a Chinese-German father and a Hungarian mother. As a child, he spent most of his time traveling Europe and Asia with his family.

Ottmar leads an ensemble called Luna Negra ("Black Moon"), which has gained popularity performing as a touring band and recording music albums in a "Nouveau Flamenco" style. Luna Negra mixes elements of flamenco with jazz, bossa nova, Hindu meditation music, and other genres.
登录后才可评论.