且行且珍惜

心情随笔,随心所至,想到哪里写到哪里,给自己一个空间来整理自己的心情。
个人资料
正文

Life For Rent

(2007-08-09 11:24:24) 下一个







Life For Rent



I haven't really ever found a place that I call home
I never stick around quite long enough to make it
I apologize that once again I'm not in love
But it's not as if I mind
that your heart ain't exactly breaking

It's just a thought, only a thought

If my life is for rent and I don't lean to buy
Well I deserve nothing more than I get
Cos nothing I have is truly mine

I've always thought
that I would love to live by the sea
To travel the world alone and live more simply
I have no idea what's happened to that dream
Cos there's really nothing left here to stop me

It's just a thought, only a thought

If my life is for rent and I don't lean to buy
Well I deserve nothing more than I get
Cos nothing I have is truly mine

If my life is for rent and I don't want to buy
Well I deserve nothing more than I get
Cos nothing I have is truly mine

While my heart is a shield and I won't let it down
While I am so afraid to fail so I won't even try
Well how can I say I'm alive

If my life is for rent...



漂泊的心


从未有一个地方真正被我称之为家
因为我总是那么行色匆匆
还是很抱歉我并不爱你
但我并不介意你没有为此心碎
(因为)这只是一个念头,仅仅是一个念头

如果我的人生不属于我自己,而我也无法拥有它
那么我并不值得拥有更多
因为我所拥有的并没有什么真正属于我

我一直以为自己想要傍海而居
独自周游世界去过更简单的生活
我不知道这个梦想为何没能实现
因为其实并没有什么阻碍了我。

(其实)这只是一个念头,仅仅是一个念头


当我把心灵当成盾牌而不愿卸下防备
当我如此恐惧失败以致于根本不去尝试
那我怎么能说我是活着的?

如果我的人生不属于我自己,而我也无法拥有它
那么我并不值得拥有更多
因为我所拥有的并没有什么真正属于我







[ 打印 ]
阅读 ()评论 (6)
评论
天蝎蝴蝶梦 回复 悄悄话 谢谢秋哥关心。实在是太忙了,也累,生病。。。反正所有的东西都来了,搞得我疲惫不堪。

秋G 回复 悄悄话 差不多每天都到这里看看,蝴蝶妹妹是不是最近太忙了,还是太懒了, 很长时间没有更新了。
山菊花 回复 悄悄话 漂泊的心没有家?
也许,因为生来漂泊
所以到处无家处处家

好久没来,祝蝴蝶MM中秋快乐!
天蝎蝴蝶梦 回复 悄悄话 还真是的呢。LD,你总是有办法看到积极的一面,BFBX。
杨子 回复 悄悄话 Rent For Life
登录后才可评论.