随意儿的博客

分享天父之大爱、分享佛陀之智慧
正文

【天堂来信】《佳节致禧》

(2013-12-22 21:06:38) 下一个

【天堂来信】《佳节致禧
 

 天父说,

识感中的冬季远去,
圣诞佳节来临,
你是明星照大地。


红丝带随风起,
纯美就像你的心。
圣诞红叶
生机洋溢,
你的思想光芒绚丽。


松针坠落,如梦如幻似记忆;
青松挺立,即诗即画岂有移?


我为你颂赞美诗
你且洗耳细听取


一元妙化天地人
荣耀我名万物兴
我今挥手致福禧


像邮件穿越因特网
从天到地我派送了你
你是我佳音传讯息


原文 ----------

Season's Greetings!
God said:
The winter of your perception is over.
Christmas has arrived.
You are a star that illuminates the Earth.

Red ribbons symbolize your heart.
Look how beautiful red ribbons are.

Poinsettas are poignant.
 Your shimmering thoughts are tinsel.

Pine needles fall off like memories struck,
And yet the tree stands.

I sing your praises on high. Hear Me.
I wave you across all of creation
like a flourish on My Name.

I catapult you across the Heavens
like an email over the net.

You are My message to the world.


天堂来信中文总站
http://blog.sina.com.cn/heavenletters 
中译:随意儿



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.