游走四方的鱼的博客

我要将有限的生活,过得无限的精彩!美食正是我精彩生活中最闪亮的部分。
个人资料
游走四方的鱼 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

一首让我热泪盈眶的歌

(2010-06-15 09:49:40) 下一个


很感谢有情,她的一个故事,一首歌让我想起了这首曾经让我热泪盈眶的歌。

歌词如下:

I picked the reddest apple from the tree
It was the finest one that I could see
I saved it all except a bite or two
Just for you

I carried home the groceries from the store
I wanted to be helpful with a chore
I put them all away except a few
Just for you

Someday I'll be grown up too
And if I can I'll grow up just like you
I ate up all my lunch just like you said
But I think there was a little too much bread
And so I left the crust when I was through
Just for you

Someday I'll be grown up too
And if I can I'll grow up just like you
Just one more thing before I go to bed
And everything I have to say is said
There's something special that I want to do
Here's a kiss
Just for you

去年,母亲节前夕上音乐课的时候,女儿问音乐老师能不能教她唱一首献给妈妈的歌,她要把她作为母亲节的礼物送给妈妈。音乐老师就教了她这首歌,并且将歌词帮她打印出来。当母亲节的晚上,女儿将这首歌唱给我听,并把她装饰了一番的歌词松给我的时候,我的眼泪久久不能离开我的眼眶。

每天晚上,我都会在她睡觉前给她一个拥抱和一个吻。我不知道这种爱的表达方式会持续多久。我清楚,总有一天她会不再依恋妈妈。但是我希望把妈妈的吻深深烙印在她的心田。就像她不完美的歌声,一辈子都会回响在我的记忆中一样。

(声明:现在放的是我在网上找来的歌,女儿只是唱了同样的歌。)
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
soundbox 回复 悄悄话 好听。
登录后才可评论.