梦中女博客 (非公开的博客)

一生常在梦幻中,梦中欢乐皆是空。不知真情与谁同?恨难寻,恰似孤雁飞无穷。
正文

《如果》写给梦中人

(2007-10-31 17:24:21) 下一个

by 梦女

如果
你是一座高山
我愿是那涓涓流水
缠缠绵绵怀抱着你

如果
你是一片大海
我愿是那小小帆舟
荡荡悠悠任你带到天涯海角

如果
你是一只鸿雁
我愿是那朵朵白云
温温柔柔伴你南来北往

如果
你是一轮明月
我愿是那条条阑窗
时时刻刻把你印在心间

如果
你说一声爱我
我愿是你永远的新娘
生生死死和你在一起

《IF》by 梦女

If you were a high mountain
I'd like to be a winding stream
Around you lingering and lissom

If you were a wide sea
I'd like to be a small boat
Follow you with popple and peace

If you were a flying goose
I'd like to be a floating cloud
Accompany you to south and north

If you were the shining moon
I'd like to be a transparent window
Impress you in heart every moment

If you truly love me
I'd like to be your bride
Together with you in life and death

[ 打印 ]
[ 编辑 ]
[ 删除 ]
阅读 ()评论 (5)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.