个人资料
正文

平凡的人们给我最多感动

(2011-09-21 01:57:43) 下一个


真心英雄

在我心中曾经有一个梦
要用歌声让你忘了所有的痛

灿烂星空谁是真的英雄
平凡的人们给我最多感动

再没有恨也没有了痛
但愿人间处处都有爱的影踪

用我们的歌换你真心笑容
祝福你的人生从此与众不同

把握生命里的每一分钟
全力以赴我们心中的梦

不经历风雨怎么见彩虹
没有人能随随便便成功

把握生命里每一次感动
和心爱的朋友热情相拥

让真心的话和开心的泪
在你我的心底流动

Hero with true heart

In my heart there was a dream
Use my songs to make you forget all the pain

Who is the real hero in a brilliant sky
Ordinary people touched me the most

No hate, nor pain
Let the sign of love fill every inch of the land

Use our songs to get your sincere smile
Bless is, your life different from now on

Seize every minute of life
Go for the dreams in our hearts

Not experiencing rain and storms
how can you see rainbows
Nobody can succeed so casual

Seize every moment you heart is touched
Embrace your beloved friends

Let sincere words and happy tears
Flow in the bottom of our hearts

刚从台湾回来,这次差出得很有收获。最感动我的是负责管理所有日程安排的一个年轻政府官员,和那位很礼貌热心又擅谈的司机。 简单说就是这句歌词写的:“平凡的人们给我最多的感动”。

今天我有个稿子要交,晚上有告别招待会。这首歌也正好用作告别的主题:“谁是真心英雄,平凡的人们给我最多的感动”。借助网上翻译工具把这首歌翻译成英文,留作今晚之用。也请大家一起来欣赏李宗盛写和唱的歌。
 
谢谢成长姐,和常青朋友们,并祝各位新周愉快!

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.