豆司令是也

回归原始主义者兼动漫发烧友
个人资料
窈窕淑女司令 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

【如果你和高尔擦肩而过,你会做什么】

(2008-07-31 19:52:57) 下一个
真的耶,就是昨天,就在我的办公室旁边,的确是美国前副总统,2000年在佛罗里
达仅比小布什少了534票,一路打到美国最高法院结果还是以4:5败诉以致痛失美国
总统宝座,成为美国历史上最冤的总统落选人,结果成为全球环保先锋的高尔 (AL
GORE)!!

Al Gore during his congressional years                                                 

Al Gore during his congressional years                                 Al Gore in 1994

这两天我不太爽

最近度了个长假,把浑身的懒骨头养的舒舒服服的,好像还没歇够玩够,几个星期
就黏不出溜地过去了。回来开始上班特痛苦,好几百的EMAILS,又赶上公司忙的时
候,每天埋头苦干,不能上网灌水,顶多看看股票和表弟聊上几句。前天晚上一直
在公司干到晚上10点,痛不欲生,欲哭无泪呀。

昨天下午好不容易可以松口气,正和表弟在MSN上讨论他最近在网上大胜敌方的喜事,
耳边传来一阵浑厚高昂的说话声,天,怎么听着耳熟呢,下意识地吧眼珠一斜,正
好看到这老高“咚咚咚”地走过去,他也同时斜着眼睛和我对了下眼神,我还没反
应过来呢,他已经一阵风似的走过去,后边还有两个青壮小伙子屁颠屁颠地跟着,
几位都一色儿的深色西装,显得特正式。

我赶紧和表弟以及网友们分享这个消息

“wow wow Al Gore 高尔刚才经过我的办公室,还看了我一眼耶,太神了” 我兴奋
地说

表弟很认真地问:“他来应聘吗”
我说:“大概是来开会”
表弟显得很懂的说:“你不去开吗?我觉得丫是来应聘的,
可能是部门经理或者部门副主管”, 最后还加了句洋文:“what do you think?”

我只好答:“maybe ba”
表弟继续讲着洋文:“yo man,respect!man,respect!”

自思听说后向我发出指令:“把他拿下~~~”
我问:“怎么拿下,他还带了两个不知是跟班还是保镖的汉子”

安贝儿很有经验地建议说: “电他。拿眼神。还有白胳膊。。。”
我请示表弟的意见, 表弟认为用捕兽夹加生肉诱惑比较好

自思喜欢贝儿的方法: “三个一起拿~~~,电眼,粉拳,辣笑~~~” (天,还辣笑,你
丫笑一个给我看看)

袋鼠妹妹那儿特着急:“切,那还等什么呀?电他一家伙。咋也得折腾他小子一下,
叫他夜里失眠先,然后痛苦,然后,离家出走,然后你就说:我们就是友谊啊?你
误会了。接着你甩甩头发,头也不回的走了。。。那家伙,痛苦的叫着你的名字,
多好结局。。。。。(K,真想象力真好)

我觉得他们的要求都难度太大,赶紧推脱:“too mcuh work la and I am too busy , also
he is a bit old, but I have to say he is not bad looking for 50/60 year old guy, 小脸红彤彤的”

正在这时,老高又走过来,而且停在我办公室前朝我们微笑,我想起儿子很粉他,
就拿了纸笔请他给儿子写了两句话。他很和蔼地问:“叫什么名字?”
然后写了“给司令的儿子: 良好的祝愿。签名高尔”当然都是用英文。我接过来说
了声谢谢,他赶紧回:“不客气”说不客气时还面带微笑,身体微微前弯成约30度
角,总之是和气的不得了,我们公司老总接着就送他走了。



我继续向网友们汇报,他们又有新的馊主意:

袋鼠妹妹:“咋不拍张照片那?太遗憾了的说。你啊,以后得随时拿着相机。加州
那么多的名人,每天都会不小心撞上一个。要是他们哭着喊着跟你合影,你没相机,
多遗憾啊。”

我答曰:“有点不好意思,觉得那样有点不礼貌似的”

自思比较通情达理:“嗯,下回罚他写首诗~~~”

还是老庄最让我晕:
你附近一定是有帅哥吧?Gore 是 gay 啊!

我当场晕倒:“are you serious or joking? what make you think he is gay?”


老庄坚定地回答:“i am serious as serious can be. of course, it is my judgment
cal without any proof. i say he is gay base on the way he talks and his
famous public display of kissing tipper.”

他接着说:“咱当然只能猜啦!首先咱有一个政客多是 gay 的理论。他是有钱人家
出生,还有点儿本事,居然十分干净,再就是他说话的方式”
我晕: 咣当,咣当........

我个人对高尔近距离的印象:比以前在电视上看到的老了些,胖了些,头发都挺花
白了,西装显的有点紧,不过人真应该是个好人,虽说是政治家训练有素,但有种
诚恳和善良是天生的,很难装出来

我还是很好奇,要是你忽然碰上了高尔,你会做什么呢?

   

     Al Gore Now                                                         An Inconvenient Truth
==========================================================================
Albert Arnold Gore, Jr. (born March 31, 1948) is an American environmental activist, author, public intellectual,[2] businessperson, former politician, and former journalist. He served as the forty-fifth Vice President of the United States from 1993 to 2001 under President Bill Clinton.

Gore was involved in American politics for over three decades, serving first in the U. S. House of Representatives (1977–85) and later in the U. S. Senate (1985–93) (representing Tennessee) before becoming vice president. Known as an Atari Democrat,[3] Gore introduced legislation and policies to develop what he called "The Information Superhighway" (most notably, the High Performance Computing and Communication Act of 1991 which led to the creation of the National Information Infrastructure). He received a Webby Award for this work in 2005.[4][5] In 2000, Gore was the Democratic nominee for president in the presidential election. He won the popular vote but ultimately lost to Republican candidate George W. Bush. A legal controversy over the Florida election recount was eventually settled in favor of Bush by the Supreme Court.[6]

In 2007, Gore was awarded the Nobel Peace Prize (together with the Intergovernmental Panel on Climate Change) for "efforts to build up and disseminate greater knowledge about man-made climate change, and to lay the foundations for the measures that are needed to counteract such change."[7] He is also the author of the 2006 text, An Inconvenient Truth on the topic of global warming and starred in the Academy Award-winning documentary An Inconvenient Truth, released in conjunction with the book. He helped to organize the July 7, 2007 benefit concert for global warming, Live Earth.

Gore is currently the founder and chair of Alliance for Climate Protection, the cofounder and chair of Generation Investment Management, the cofounder and chair of the Emmy Award - winning American television channel Current TV, a member of the Board of Directors of Apple Inc., and a senior advisor to Google.[8] He is also a partner in the venture capital firm, Kleiner Perkins Caufield & Byers, heading that firm's climate change solutions group.[9][10]In addition, Gore is on the faculty of Middle Tennessee State University as a visiting professor[8] and was a visiting professor at Columbia University Graduate School of Journalism,[11] Fisk University,[12] and the University of California, Los Angeles[13] in 2001.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (11)
评论
闲人Filiz 回复 悄悄话 有意思!
funny6518 回复 悄悄话 呵呵, 出差几天错过了一个贫嘴的机会。这一定要补上!

看来我还是有点先见之明啊!@_-

funny6518 评论于:2008-03-26 15:43:25 [回复评论]

算不上黄金组合,高尔不够大气,不是美国风格。要是他找一个大条点的女士做副手也许能称得上黄金搭档,譬如司令这种女士!^v^
淑女司令 回复 悄悄话 回复我就是的评论:
宝贝,他当年是副总统,得了诺贝尔奖还得了奥斯卡奖耶,
淑女司令 回复 悄悄话 回复punny的评论:
I should too
淑女司令 回复 悄悄话 回复xux的评论:
我和他说话时还是有点紧张
淑女司令 回复 悄悄话 回复hairycat的评论:
猫猫你最近很活跃可爱
我就是 回复 悄悄话 我不知道他,擦肩就擦了吧
要是碰到周润发就好了
我就和他合影
punny 回复 悄悄话 嘻嘻,我是大俗人,要是忽然碰上他,肯定是要合影咯 :)
xux 回复 悄悄话 I'll be so star struck probably can't even talk. :) Good for you, at least you talked to him and got his signature.

Now think about it, I actually saw him in 1996? when he was compaigning for a congressman in Texas for re-election. He gave a little speech in our University gym. I was at the back of the gym, barely could see his face, but I was still excited to see a VP in person.
登录后才可评论.