真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

10-10

(2023-10-09 20:31:25) 下一个

10-10

Trust me enough to let things happen without striving to predict or control them.  Relax, and refresh yourself in the light of my everlasting love. My love - light never dims, yet you are often unaware of my radiant presence. When you project yourself into the future, rehearsing what you will do or say, you are seeking to be self-sufficient: to be adequate without my help. This is a subtle sin - so common that it usually slips by unnoticed.

The alternative is to live fully in the present, depending on me each moment. Rather than fearing your inadequacy, rejoice in my abundant supply. Train your mind to seek my help continually, even when you feel competent to handle something by yourself and things that require my help. Instead, learn to rely on me in every situation. This discipline will enable you to enjoy life more and to face each day confidently.

相信我,足够信任我,让事情发展而不努力去预测或控制它们。放松,沐浴在我永恒爱的光辉中,让自己得以恢复。我的爱的光芒永不减退,然而你常常未能察觉到我荣耀的同在。当你将自己投射到未来,排练你将要做或说的事情时,你是在寻求自给自足:在没有我的帮助下变得足够。这是一种微妙的罪恶 - 它如此普遍,通常容易被忽视。

另一种选择是充分地活在当下,每一刻都依赖于我。与其害怕自己的不足,不如欢欣我的丰盛供应。训练你的思想在每个时刻都寻求我的帮助,即使你觉得自己有能力独自处理某些事情,甚至是那些需要我的帮助的事情。相反,学会在每一种情况中依赖于我。这种操练将使你更能享受生活,更有信心地面对每一天。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.