真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

第四天 感受被爱与接纳

(2021-04-15 08:52:26) 下一个

第四天 感受被爱与接纳

为儿子祷告

主啊,我祷告使***能感受到爱与接纳。此刻就用你的爱打动他的心,帮助他全然了解这爱的深远与完全。

你深爱我们,甚至差你的儿子为我们死(参约3:16)。我求你拯救他脱离仇敌种在他心中、并使他产生怀疑的任何谎言。耶稣说:"我爱你们,正如父爱我一样;你们要常在我的爱里。"(约 15:9)主啊,帮助(孩子的名字)常在你的爱里。愿他能像大卫那样说:"求你使我清晨得听你慈爱之言,因我倚靠你。"(诗 143:8)求你今天真正地向这个孩子彰显你的爱,帮助他接纳这爱。

我也求你帮助我能像你一样毫无条件地爱这孩子,使我以他能理解的方式向他表明这爱。启示我如何向他展现并示范你的爱,好使他清楚明白这份爱。

我祷告我们全家人都能爱他、接纳他,愿他也能喜爱别人。当他每一天都在满溢的爱与接纳中成长时,释放他,使他与人之间很容易就有爱的交流,使他能在爱中以合宜的方式向外界接触。当他完全了解你对他深阔的爱、并将这爱纳入他的灵魂时,使他成为你的器皿,让你的爱能借着这个器皿流向他人。奉耶稣的名祈求。

Lord, I pray for *** to feel loved and accepted. Penetrate him heart with Your love right now and help him to fully understand how far-reaching and complete it is. Your Word says You loved us so much that You sent Your son to die for us (John 3:16). Deliver him to double that. Jesus said, "As the Father loved Me, I also have loved you: abide in My love" (John 15:9-10). Lord, help *** to abide in Your love. May he say as David did, "Cause me to hear Your loving kindness in the morning, for in You do I trust" (Psalm 143:8). Manifest Your love to this child in a real way today and help him to receive it.

I pray also that You would help me to love this child unconditionally the way You do,  and enable me to show it in a manner he can perceive. Reveal to me how I can demonstrate and model Your love to him so that it will be clearly understood. I pray that all my family members will love and accept him and may he find favor with other people as well. With each day that he grows in the confidence of being loved and accepted, release in him the capacity to easily communicate love to others. Enable him to reach out in love in a way that is appropriate. As he comes to fully understand the depth of Your love for him and receives it into his soul, make him a vessel through which Your love flows to others. In Jesus' name I pray.

 

为女儿祷告

主啊,我祷告使×××能感受到爱与接纳。此刻就用你的爱打动她的心,帮助她全然了解这爱的深远与完全。

你深爱我们,甚至差你的儿子为我们死(参约3:16)。我求你拯救她脱离仇敌种在她心中、并使她产生怀疑的任何谎言。耶稣说:"我爱你们,正如父爱我一样;你们要常在我的爱里。"(约 15:9)主啊,帮助×××常在你的爱里。愿她能像大卫那样说:"求你使我清晨得听你慈爱之言,因我倚靠你。"(诗 143:8)求你今天真正地向这个孩子彰显你的爱,帮助她接纳这爱。

我也求你帮助我能像你一样毫无条件地爱这孩子,使我以她能理解的方式向她表明这爱。启示我如何向她展现并示范你的爱,好使她清楚明白这份爱。

我祷告我们全家人都能爱她、接纳她,愿她也能喜爱别人。当她每一天都在满溢的爱与接纳中成长时,释放她,使她与人之间很容易就有爱的交流,使她能在爱中以合宜的方式向外界接触。当她完全了解你对她深阔的爱、并将这爱纳入她的灵魂时,使她成为你的器皿,让你的爱能借着这个器皿流向她人。奉耶稣的名祈求。

Lord, I pray for *** to feel loved and accepted. Penetrate her heart with Your love right now and help her to fully understand how far-reaching and complete it is. Your Word says You loved us so much that You sent Your son to die for us (John 3:16). Deliver her to double that. Jesus said, "As the Father loved Me, I also have loved you: abide in My love" (John 15:9-10). Lord, help *** to abide in Your love. May she say as David did, "Cause me to hear Your loving kindness in the morning, for in You do I trust" (Psalm 143:8). Manifest Your love to this child in a real way today and help her to receive it.

I pray also that You would help me to love this child unconditionally the way You do,  and enable me to show it in a manner she can perceive. Reveal to me how I can demonstrate and model Your love to her so that it will be clearly understood. I pray that all my family members will love and accept her and may she find favor with other people as well. With each day that she grows in the confidence of being loved and accepted, release in her the capacity to easily communicate love to others. Enable her to reach out in love in a way that is appropriate. As she comes to fully understand the depth of Your love for her and receives it into her soul, make her a vessel through which Your love flows to others. In Jesus' name I pray.

 

节选自《如何为自己的孩子祷告》一书第四章

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.