戏说人生

人生如戏,戏说人生。你方唱罢我登场,前赴后继有人来。
个人资料
ARooibosTea (热门博主)
  • 博客访问:
正文

十月是你的生日- China

(2018-10-01 08:27:52) 下一个


我爱我的祖国

I Love My Motherland

我爱我的祖国
她像一座大山
站在山顶,放眼远眺
江山如此多娇
风景处处都好

I love my motherland
She is like a large mountain
Standing on the peak, looking out
This country is so lovely
The scenery everywhere good

我爱我的祖国
她像一片海洋
辽阔无边,激情澎湃
人才济济,英雄辈出
仿佛后浪推前浪

I love my motherland
She is like an ocean
Vast and boundless, passion surging
Many talented people, generations of heroes
Wave after wave

我爱我的祖国
她像一片田野
充满希望,硕果累累
稻花飘香,麦田金黄
全是一片丰收景象

I love my motherland
She is like an open field
Full of promise, fruitful
Fragrance of rice paddies, golden wheat fields
All a scene of a good harvest

我爱我的祖国
她像一个巨人
吐纳乾坤,叱诧风云
迈着矫健的步伐
向远方奔去

I love my motherland
She is like a giant
Regurgitating the universe, earthshaking
Walking with vigorous strides
Bounding into the distance/future

 


注: 诗与翻译来自下面连接:
https://www.chinasmack.com/i-love-my-motherland-poem-viral-hit

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
黑贝王妃 回复 悄悄话 更喜欢那首今天是你的生日,我的祖国,清晨我放飞一群白鸽,为你衔来一支橄榄叶,歌声在崇山峻岭中飞过。。。
博主已关闭评论