个人资料
正文

天朝玉诗歌专辑【爱情诗三首 - 我爱你, 所以我走了】

(2016-06-21 09:40:53) 下一个

l

 


1.【我爱你, 所以我走了】 
           文/天朝玉

我爱你
所以
我走了

那朵
开在我们
心中的花
就把它留给
清风荡漾的
山谷吧

那里
有喧嚷的世界
不能给予的
春雨秋叶
瑞雪朝霞

我们的视线
会在凝视远方的
思念中
一次次
重逢相聚

我们的渴望
会随着激流瀑布
一次次
渲泻迸发

我们的灵魂
将与浪花融为一体
吹着快乐的口哨
浪迹天涯

我爱你
所以
我走了

 


2. 【从此不看月亮】
        文/天朝玉

你是我心里的月亮
梦中完美的三生石
你远远地望着我
送来沁骨的柔光

我是一朵夜来香
在寂寞的夜晚开放
向你倾诉花朵的细微感受
释放灵魂的幽香

无奈你朦胧的情
点燃不了红尘的火
四十万公里外的光
也温暖不了孤寂的梦

从此不看月亮
只盼有一天
你骑着白马从天而降
在飘着美味烟火的厨房
帮我把围裙系上......

 


3. 【Come Back to Me When You Are Free】
                   By Tian Chao Yu

When your thoughts of me 
Float in sips of your morning coffee
Puffs of your cigarette 
When you see my smile
In the rose pedals of your garden 
And the music you play
Come back to me

When your hands are free to hug me 
And your heart filled with joy, not guilt
When you can take me for a walk 
In the mountain breeze
And reach for all of me in the morning 
Not just a voice on your phone
Come back to me

Even if I have to wait for years 
When your hair turns grey and
Your wrinkles of missing me 
Written all over your face
And your footsteps become slow
I do not mind, my love
Come back to me

I will be your coffee
Your cigarette 
Your music
Your rose pedals and
Your love will feed mine
Come back to me, my love
Come back when you are free

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
天朝玉 回复 悄悄话 回复 '湖墅STL' 的评论 :
谢谢喜欢!:)

我也喜欢这样,sounds musical to me
湖墅STL 回复 悄悄话 Even if I have to wait for years
When your hair turns grey and
Your wrinkles of missing me
Written all over your face
And your footsteps become slow
I do not mind, my love
Come back to me

O' don't know what to say, but only to repeat what already have been said... (just love it!)
登录后才可评论.