Elzevir

忆不休,念不休,爱到痴时无所求。此情如水柔。
正文

I m Not Yours【我不是你的】

(2016-10-05 09:49:41) 下一个

   【我不是你的】
   
         作者:Sara Teasdale 
            
我不是你的,没有迷失于你,
没有迷失,虽然我多么地渴望
迷失如 正午时点燃的蜡烛,
迷失如 落进大海里的雪花。 
      
你爱我,我感到你依然是
一种精神, 美好而明亮,
而我还是那个我, 渴望迷失
如一束光融进光里。
       
哦,让爱淹没我--扑灭
我的感觉,让我听不到也看不见,
被你爱的暴雨席卷, 
如细小的蜡烛摇曳在疾风里。
    

I am Not Yours
   
     by Sara Teasdale
    
I am not yours, not lost in you, 
Not lost, although I long to be 
Lost as a candle lit at noon, 
Lost as a snowflake in the sea.
   
You love me, and I find you still 
A spirit beautiful and bright, 
Yet I am I, who long to be 
Lost as a light is lost in light.
     
Oh plunge me deep in love - put out 
My senses, leave me deaf and blind, 
Swept by the tempest of your love,
A taper in a rushing wind.

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.