秋天记事

秋天含蓄蕴藉, 饱历了春的繁盛、夏的热情,不再追逐浮华与赞誉,愿静静地、悄悄地融入一片淡淡的秋光之中。秋天很美,美在一份清澈。。。
个人资料
正文

Lemon Tree

(2006-08-28 16:27:32) 下一个


如同我一样,我想你也有同样的经历,某一天或者某一段时间对任何事情都不感兴趣,无聊至极,时间似乎是一种负担,不知道如何打发掉。如果是这样的,和我一起听听这首歌吧,《Lemon Tree》,一位朋友推荐的。在无聊中也许你会发现有聊的东西。


歌手:Kingston Trio 专辑:Ep Collection
Lemon Tree
----------------------------------------

I'm sitting here in the boring room
It's just another rainy sunday afternoon
I'm wasting my time I've got nothing to do
I'm hanging around, I'm waiting for you
But nothing ever happens
And I wonder

I'm driving around in my car
I'm driving too fast I'm driving too far
I'd like to change my point of view
I feel so lonely, I'm waiting for you
But nothing ever happens
And I wonder

I wonder how I wonder why
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky
And all that I can see
Is just a yellow lemon tree
I'm turning my head up and down
I'm turning turning turning turning turning around
And all that I can see
Is just another lemon tree

sing da
da da da da, de da da
da da da da, de da da
da de de da

I'm sitting here I miss the power
I'd like to go out, take in a shower
But there's a heavy cloud inside my head
I feel so tired, put myself into bed
Where nothing ever happens
And I wonder

Isolation is not good for me
Isolation... I don't want to sit on the lemon tree
I'm stepping around in the desert of joy
Maybe anyhow I'll get another toy
And everything will happen
And you wonder

I wonder how I wonder why
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky
And all that I can see
Is just another lemon tree
I'm turning my head up and down
I'm turning turning turning turning turning around
And all that I can see
is just a yellow lemon tree
and I wonder, wonder

I wonder how I wonder why
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky
and all that I can see
and all that I can see
and all that I can see
Is just a yellow lemon tree


一个人孤单单的下午 
当风吹得每棵树都想跳舞
记得昨天你穿蓝色衣服 
你说对爱太专注容易孤独
这句话什么意思 我不清楚

我爱上了云
爱上了你 
多么希望像你自由来去
原来星期天容易思念 
反覆看部电影一遍一遍

孤单的流着眼泪 
回忆太美
爱多美丽充满香气 
只是在心里它总是酸溜溜地

我不懂我自己 越来越像 lemon tree
我一天一天更爱你 
我不管不管不管爱会苦苦地
海蓝蓝的天气 
我的爱是 lemon tree

你总是望着蓝蓝海面 
说着流浪过的梦容易实现
这句话什么意思 我不清楚
哦 不管不管






赏析

 ZT

“傻子的花园”成立于1992年,由德国的五个小伙子组成,其音乐风格朴实平淡。1996年以一曲《柠檬树》走红全球。

那5个德国男孩大概没有想到《柠檬树》会被译成中文飘荡在中国的大街小巷;也没有想到这首简单的歌可以横扫德国电台,受到交口称赞。无法具体形容“傻子的花园”到底好在哪里。他们唱成长的烦恼和秋天的落叶;唱青春的跃动和初恋的甜蜜;唱阳光灿烂的好日子,也唱阴雨绵绵的郁闷期,司空见惯的事物在歌声里也变得神奇。平凡也是一种美,淡然中也可以找到真纯。进行着校园的神秘恋情,却让我们都不由自主地投入其中,让这融为自己的情绪,沉浸在字里行间流动的真实与温情。整首歌给人一种淡淡地欢快,什么都不用想,什么都不想做,只想坐在阳光里有一搭没一搭地听这首歌。原来无聊中也有某些有聊的东西。是什么呢?相信你听了这首歌就会知道了……
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
多伦多的秋天 回复 悄悄话 不客气,海米,很高兴很多人喜欢这首歌。
海米粒 回复 悄悄话 谢秋G,我DL了,天天听收音机就为了等这首歌曲,现在听还有些激动了,说不清楚为什么,今晚我就听它入睡了.
时间对我不是负担,我嫌它过得太快...
登录后才可评论.