个人资料
弓尒 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

【额 不是外国人, 我是 中国人!】

(2016-07-02 15:30:40) 下一个

 

 

 

 

什么是外国人?

你看我此文, 你不是外国人。

国籍,外籍, 不能就说是 外人。

出生 成长 在中国, 那是祖国, 无论走到哪里, 那是我的故乡,是我的家。

何况, 那里有我的房产,在我的名下。

更何况, 那里是我流汗流血 保卫建设服务生活的地方。

我从来没有认为自己是外国人, 我本来一直永远是  中国人!

 

--------

 

An individual is a national of a particular country by birth
 

1. Nationality can be applied to the country where an individual has been born. Citizenship is a legal status, which means that an individual has been registered with the government in some country.

2. Nationality is got through inheritance from his parents or it be called a natural phenomenon. On the other hand an individual becomes a citizen of a country only when he is accepted into that country’s political framework through legal terms.

3. No one will be able to change his nationality but one can have different citizenship.

 

 

-------

根據《中華人民共和國出入境管理法》規定,外國人在中國境內旅館住宿的,旅館應當按照旅館業治安管理的有關規定,為其辦理住宿登記,並向所在地公安機關報送外國人住宿登記的信息。外國人在旅館以外的其他住所居住或者住宿的,在城鎮的,應當在入住後24小時內由本人或者留宿人向居住地的公安機關辦理登記;在農村的,須於72小時內向當地派出所或者戶籍辦公室申報。

 

而對於不按規定辦理臨時住宿登記手續的,公安機關將給予警告,並可處人民幣2000元(合301美元)以下的罰款。

 


 

 

 

 


更多我的博客文章>>>

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.