个人资料
弓尒 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

【一吻封笺 -- Sealed with a Kiss ~ 告别夏月 】

(2010-08-18 00:46:48) 下一个

 





Sealed With A Kiss -- 以吻 把信 封起

(作曲:Gary Geld       作词: Peter Udell)

 

'Tho we gotta say goodbye for the summer  -- 尽管 我们要说 该告别夏月了
Darling I promise you this  --  达令,我向你保证:
I'll send you all my love  --  我将寄给你我全部的爱
Every day in a letter  --  每日一信
Sealed with a kiss  --  以吻封信

  

Guess it's gonna be a cold lonely summer  --  想象的到 那将是一个 冰冷孤寂的夏天
But I'll fill the emptiness  --  但,我将填充这空虚
I'll send you all my dreams  --  我将寄给你我所有的梦想
Every day in a letter  --  每日一信
Sealed with a kiss  --  用吻将信封起

 

I'll see you in the sunlight  --  我将看见你在阳光里

I'll hear your voice everywhere  --  我将处处听到你的声息

I'll run to tenderly hold you  --  我将奔向你将你轻轻地抱起
But darling you won't be there  --  但是,亲爱的,你却不在那里
I don't wanna say goodbye for the summer  --  我不想 与这个夏天 说再见
Knowing the love we'll miss  --  因我知道我们将受思念与爱的熬煎
Oh let us make a pledge to meet in September  --  啊,让我们 许个愿吧: 九月相见
And seal it with a kiss  --  并 以吻将它封起

 

[Instrumental]  --  (器乐)


Guess it's gonna be a cold lonely summer  --  可想象 这将是个 冰冷寂寞的夏天

But I'll fill the emptiness  --  但, 我将消除这空虚

I'll send you all my love every day in a letter - 我将每天一信遥寄我对你全部的爱
Sealed with a kiss  --  一吻封笺
Sealed with a kiss  --  以吻封信
Sealed with a kiss  --  以吻封笺

 

 

 歌者 选了 英语, 法语, 男声 女声 几位的, 各具风格特点, 

包括 音乐配器的不同;最后 (第10首)特别新颖 别致另类, 请您自己体悟了~~

 





  





本来不想写什么,听歌就得了,既然有朋友问了, 就 涂几个字吧。

这首歌 身世经历 与 其它名曲不同,词曲成就与1960年,但未走红火,直到两年之后,
Brian Hyland 另辟蹊径,一鸣惊人, 才使其荣登 英美 欧西 精曲之首。
此后,于1967, 1972, 1989, 2004, 2006, 2009 其它几个名歌手
将其 推陈翻新, 神采各异,并分别因此歌而 風斐 名盛。


歌的场景是: 

美国,夏日,海滨度假胜地,一对儿来自天南地北的高中 俊男靓女
邂逅知遇 堕入情网 难舍难分; 暑假将尽,不得不再见了,临别之前,
两厢 温情脉脉 心意绵绵 互诉衷肠, 于是 有了以上的 歌词 (此处不赘)。

歌词是朦胧的,夏月也许将尽 但未明言 还有多久告罄, 而且 分别后的 夏日 将是 冷凉的,孤独的, 寂寞的, 空虚的, 惆怅的,思念的,,,,; 那么,我们 许个愿吧,共同约定:让我们相见重逢于九月吧~! (开学了),


请勿问我: 后来她与他 见面了吗? 后来呢? 。。。。。。

也请甭问我: 为什么 夏天会是 冰凉的呢, 不热吗~?
为什么他们不等夏天全部过完了才离开海滨,才分别,
或者, 干脆不分别, 一起返回学校 多好 ~~ ,,,,,,。


本不想翻译歌词,但 搜查了一下已有的汉译,实在风马牛。 更甚者 满拧,
故而,直译过来 谨便 需者。 多谢 分享 同赏,,,,,,。



【小生 © 2010-8-18 译词 + 撰制】



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
弓尒 回复 悄悄话 This archetypal American high-school teen love song was composed by Gary Geld and lyricist Peter Udell.

The duo began their writing partnership in the early sixties and wrote over 100 songs together.

One of their first songs was this, which they wrote in 1960 and was a hit for Brian Hyland two years later.

Hyland said in 1000 UK #1 Hits by Jon Kutner and Spencer Leigh, "Sealed With A Kiss was recorded about a year before I did it by The Four Voices, who had a sound like The Brothers Four. It dragged and didn't have any life in it, so it wasn't a hit. I told them we should do it.

Gary Geld was a classically trained musician and he had been inspired to write it from a finger exercise for the piano."

登录后才可评论.