正文

3-Please Send Me a Card (录音)

(2010-01-02 12:38:58) 下一个
Lesson 3 Please Send Me a Card

Postcards always spoil my holidays.
明信片总搅得我假日不得安宁.

Last summer, I went to Italy.
去年夏天, 我去了意大利.

I visited museums and sat in public gardens.
我参观了博物馆, 还坐在公园里.

A friendly waiter taught me a few words of Italian.
Then he lent me a book.
一位好客的服务员教了我几句意大利语, 之后还借给我一本书.

I read a few lines, but I did not understand a word.
我读了几行, 但一个字也不懂.

Everyday I thought about postcards.
我每天都想着明信片的事.

My holidays passed quickly, but I did not send cards to my friends.
假期过得真快, 可我还没有给我的朋友们寄过一张明信片.

On the last day I made a big decision.
到了最后一天, 我作出了一项重大决定.

I got up early and bought thirty-seven cards.
我早早起了床, 买来了37张明信片.

I spent the whole day in my room, but I did not write a single card!
我在房间里关了整整一天. 然而竟连一张明信片也没写成!

【Text】
Postcards always spoil my holidays. Last summer, I went to Italy.
I visited museums and sat in public gardens. A friendly waiter
taught me a few words of Italian. Then he lent me a book. I read
a few lines, but I did not understand a word. Everyday I thought
about postcards. My holidays passed quickly, but I did not send
cards to my friends. On the last day I made a big decision. I
got up early and bought thirty-seven cards. I spent the whole
day in my room, but I did not write a single card!

参考译文:
明信片总搅得我假日不得安宁. 去年夏天, 我去了意大利. 我参观
了博物馆, 还去了公园. 一位好客的服务员教了我几句意大利语,
之后还借给我一本书. 我读了几行, 但一个字也不懂. 我每天都想
着明信片的事. 假期过得真快, 可我还没有给我的朋友们寄过一张
明信片. 到了最后一天, 我作出了一项重大决定. 我早早起了床,
买来了37张明信片. 我在房间里关了整整一天. 然而竟连一张明
信片也没写成!


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.