正文

爱是凡事相信

(2009-09-27 13:37:14) 下一个

金句: 「(爱是)凡事相信,凡事盼望。」 (哥林多前书13章7节)

大约40多年前,我的一位朋友对一个我认为不值得爱的人关怀备至。当时我觉得他被骗了,也担心他最终会失望,以伤心收场。

当我向他表达我的关心,他的回应是:「当我站在上帝面前,希望祂会说我爱得太多,而非爱得太少。」至今,我仍无法忘记他说的这番话。

使徒保罗坚持:「(爱是)凡事相信」(哥林多前书13章7节)。爱「相信」人,透过爱,我们能看到对方的潜能。爱相信上帝将最没有魅力和最无价值的人,转变为漂亮和优美的杰作。若是在爱上犯错,宁可是因过于信任与盼望而出错,也不要是因为不爱而亏欠人。

当然,当有危险来临时,我们要小心防备,并且要「灵巧像蛇」(马太福音10章16节)。虽然面对不负责任和愚蠢的人,我们的爱必须严谨,但我们也不能过于自我保护,过分小心翼翼和不信任他人。

被人蒙蔽和欺诈,其实不会为我们带来真正伤害(马太福音5章38-48节)。因相信人而受伤,总比对人冷淡无情要好。英国诗人丁尼生(Alfred Tennyson)写道:「拥有爱而后失去,胜过从不曾有爱。」我也有同感。DHR

求主让我能信任人,
相信祢会改变他们;
宁可多付出一点爱,
也不要去少爱几人。Sper


爱使你能看到别人的潜能。

Love Believes All Things

Love believes all things, hopes all things. —1 Corinthians 13:7

It was 40 years ago or more that I observed a friend of mine showing great affection for someone I considered unworthy of love. I thought my friend was being taken in, and I was afraid he would be disillusioned and saddened in the end.

When I expressed my concern, he replied, “When I stand before my Lord, I hope He’ll say of me that I’ve loved too many, rather than too few.” I’ve never forgotten his words.

Paul insists that “[love] believes all things” (1 Cor. 13:7). Love “believes” in people. It can see the potential in them. It believes that God can take the most unattractive and unworthy individual and turn that person into a masterpiece of beauty and grace. If love errs, it must err in the way of trustfulness and hopefulness.

Certainly, we must be aware of danger when we see it coming, and become “as wise as serpents” (Matt. 10:16). Tough love may be the best response to irresponsible and foolish people, but we can be too guarded, too wary and distrustful.

It doesn’t do us any real harm to be hoodwinked and defrauded (Matt. 5:38-48). It’s better to believe in someone and have your heart broken than to have no heart at all. British poet Alfred Tennyson wrote, “ ’Tis better to have loved and lost than never to have loved at all.” I agree.  — David H. Roper

Lord, help us to believe in people
And all that in them You can do,
So we can say we’ve loved too many,
Rather than too few. —Sper

Love looks beyond what people are to what they can become.



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
博主已隐藏评论
博主已关闭评论