探朦胧 索朦胧

秦照的朦胧诗,探索诗。始建于2008。11。26。
个人资料
  • 博客访问:
归档
正文

【母爱似水父爱如山】Water flow away, and mountain flow away

(2022-05-08 09:29:51) 下一个

【母爱似水父爱如山】Water flow away, and mountain flow away

 

Did you see my pose? 

Bending arms, messy hair, shy face, 

but straight trunk, a growing tree.

 

Look at the mirror, a peace water, 

but it’s running to distance.

It is coming from, I know, old river, 

and sea and ocean, the source of life, and never over.

So peaceful it is now, as story may even not begin.

But I already start to cry, and the story start with a cry.

 

The mountain is so far away and so high.

A cloud across over the hills, a bridge is long and wide.

I image if I could across the bridge, 

I would see other side, sunlight is brighter 

and sky even wider.

But I see other hill, other, other, 

incessantly same with flowing water.

 

The bridge is so soft, cause it’s really a water in sky.

But it is in my eye, 

water flowing away, mountain flow away.

Did you see cry on my face? blooming flowers.

 

I am s tree, I only know to stay stand.

Stay on the earth, where water lay on and flowing on and stay,

And where mountain lay on and stretch and stay.

 

水流走,山流走

 

看到我的姿势了吗?

弯曲的手臂,凌乱的头发,害羞的脸,

但是笔直的树干,一棵正在生长的树。

 

看着明镜,一片宁静的水,

它流向远方。

它来自,我知道,古老的河流,

还有大海,大洋,生命之源,永不结束。

现在是如此平静,因为故事甚至可能还没有开始。

但我已经开始哭了,故事从哭开始。

 

山那么远,那么高。

一片云朵翻过山头,那是一座又长又宽的桥。

我想如果我能过桥,

我会看到另一边,那里阳光更亮

天空更广阔。

但我看到其他山丘,很多,很多,

像流水一样。

 

这座桥是如此柔软,因为它真的是水飞在天上。

可它在我目光里,

水流走,山流走。

你看到我脸上的哭泣吗?像盛开着的花朵。

 

我是树,我只知道站立着,

站立在地球上,水在这里停留流淌,

山在这里停留延绵。

 

秦照于2022/5/8。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.