个人资料
  • 博客访问:
正文

父亲节

(2009-06-21 22:47:26) 下一个


父亲节

今天是父亲节
爸爸在世的时候
还没有这个节日
所以我不过这个节
但铺天盖地的文章
讲述着不同父亲的故事
和相同的爱
提醒着我
想要极力掩盖的
不孝
和无法弥补的悲伤

打开尘封的记忆
一遍遍仔细地搜索
希望能够
找出一些
哪怕是一点点
好女儿的影子
无论我怎样的努力
其结论都是零

十分通情达理的爸爸
我是他唯一的软肋
如果我上房揭瓦
爸爸一定会说那瓦该揭
如果我下地挖洞
爸爸一定会说那地下有黄金
如果天上的星星可以采摘
爸爸一定会帮我去摘

从小到大
爸爸对我的要求只有一个
健康活着
可是
我活着
爸爸却不在了
我想一定是爸爸求阎王
把他的寿给了我

从早到晚
我都在听《 Dance With My Father 》
如果能够再与父亲共舞
我会选择一首永不停止的歌”
泪水不由自主地往下流
爸爸,如果我的长大
是您的生命换来
我宁愿选择永不长大


楚江 2009-06-21

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (5)
评论
小彬 回复 悄悄话 泪水盈眶
YuGong 回复 悄悄话 Very touching.
Thanks for sharing.
秋山 回复 悄悄话

对我这个幼年丧母的人来说,也是父爱无边。

楚江 回复 悄悄话 Dance With My Father
Luther Vandross

Back when I was a child, before life removed all the innocence
My father would lift me high and dance with my mother and me And then,
spin me around till I fell asleep
Then up the stairs he would carry me and I knew for sure I was loved
If I could get another chance, another walk, another dance with him,
I'd play a song that would never ever end
How I'd love love love to dance with my father again.
When I and my mother would disagree
To get my way I would run from her to him
He'd make me laugh just to comfort me, yeah, yeah
Then finally make me do just what my momma said
Later that night when I was asleep, he left a dollar under my sheet
Never dreamed that he would be gone from me
If I could steal one final glance, one final step,
one final dance with him I'd play a song that'd never never end
'Cause I'd love love love to dance with my father again.
Sometimes I'd listen outside her door
And I'd hear how my momma cried for him
I pray for her even more than me,
I pray for her even more than me
I know I'm praying for much too much
But could you send back the only man she loved I know you don't do it usually
But dear Lord she's dying to dance with my father again
Every night I fall asleep and this is all I ever dream

《Dance With My Father》充满了Luther Vandross对父亲的纪念,清淡的钢琴伴奏,和他伤感的演唱,在爱里透露出更多的是思念和伤感。 此曲获第46届格莱美音乐的年度最佳歌曲。
朱启 回复 悄悄话
登录后才可评论.