山顶洞

The Soul Would Have No Rainbow If The Eyes Had No Tears.
正文

我读我读我读读读---[New Concept English 2] Lesson 3

(2008-10-18 11:14:03) 下一个

[New Concept English 2] Lesson 3: Please send me a card




Postcards always spoil my holidays. Last summer, I went to Italy. I visited museums and sat in public gardens. A friendly waiter taught me a few words of Italian. Then he lent me a book. I read a few lines, but I did not understand a word. Everyday I thought about postcards. My holidays passed quickly, but I did not send cards to my friends. On the last day I made a big decision. I got up early and bought thirty-seven cards. I spent the whole day in my room, but I did not write a single card!


另:关于朗读的讨论 : 如何朗读新概念 2?

以前我读的新概念4的几课, 基本上是已经读或背了上百遍了. 那几课, 我从今年初就开始读了, 只不过现在才想起来录下来. 虽然只背了几课, 让我觉得也受益非浅.

现在读新概念2, 基本上每一课我读了三十来遍. 我没有刻意去背, 但好象也能背下来. 只是如果不经常回顾地话,估计很快也就忘了. 可是一背, 进度就很受影响......

我想问大家
, 你们是如何读这第二册的? 你们背吗?


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.