~梦圆歌坛~

千言万语尽在歌声里。。。
个人资料
归档
正文

天亮了- Daybreak

(2008-06-27 18:40:28) 下一个

记得去年的“六一儿童节” 我第一次踏入网络歌曲园地 – 万维的“高山流水”。选择这个具有纪念意义的日子,是为了圆我儿时想当歌唱家的梦。今年初开始在文学城的“想唱就唱”建立了自己的歌曲园地。希望能认识更多的有共同志趣的朋友。

今年的“六一”原本计划唱首快乐的儿童歌曲的。可5.12这场突如其来的灾难改变了这个计划。想到那些在地震中失去父母的可怜的孩子们,心里总是沉甸甸的。献上这首歌借以慰及。让我们共同用爱心为这些孩子们再创造一个美好的家园吧!

马上要排练今晚的赈灾募捐晚会,来不及一一回帖,请见谅。

P.S.
It's a very sad song. The composer was inspired by a very touching story. A young couple with a baby went to a tour in a mountain area. While they were in the tram, the cable was broken, the tram was dropping. At that moment of life and death, the parents decided to both stand up and lift the baby high so when they reach the ground the baby can get the biggest cushion. The couple died and the baby survived.

This song "The Dawn is Coming", recount the story in the beginning, then tell the baby his parents are watching him in the heaven and telling him the dawn will come and he'll have a bright future…

I recorded it in June 1, 2008. It was International Children Day (U.S. never celebrate it, but China and many other European countries do), it's also my 2nd anniversary of online posting. And most importantly, it was after the big disaster – Sichuan Earth quake of 5.12.2008. I was crying for the parents who lost their children...

-------------- Mengyuan 6/19/2012




天亮了
那是一个秋天 风儿那么缠绵
让我想起他们 那双无助的眼
就在那美丽风景相伴的地方
我听到一声巨响震彻山谷

就是那个秋天
再看不到爸爸的脸
他用他的双肩
托起我重生的起点
黑暗中泪水沾满了双眼
不要离开
不要伤害

我看到爸爸妈妈就这么走远
留下我在这陌生的人世间
不知道未来还会有什么风险
我想要紧紧抓住他的手
妈妈告诉我希望还会有
看到太阳出来妈妈笑了天亮了

这是一个夜晚
天上宿星点点
我在梦里看见我的妈妈
一个人在世上要学会坚强
你不要离开不要伤害
我看到爸爸妈妈就这么走远
留下我在这陌生的人世间
我愿为他建造一个美丽的花园
我想要紧紧抓住他的手
妈妈告诉我希望还会有
看到太阳出来天亮了

看到太阳出来他们笑了天亮了

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.