南山松

阳光明媚清风起,微波荡漾碧蓝天。
个人资料
南山松 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

周末一笑:逻辑思维(转载)

(2014-05-24 05:15:07) 下一个
1. 1。Logical thinking逻辑思维

The teacher told the class the story of a man who swam a river three times before breakfast.
老师给同学们讲了一个小故事,说有一个人早饭前要在河里游泳,横渡三趟。

Johnny laughed.
约翰尼笑了。

Do you doubt that a good swimmer could do that?一asked the teacher.
老师问:“你不相信游泳很好的人可以做到这个?

"No, sir, "answered Johnny, "but l wonder why he did not swim it four times and get back to the side where his clothes were.”
约翰尼回答说:“不,我相信,但我不明白他为什么不游四次,好回到他放衣服的那边呢。"
 
2. 2。The umbrella雨伞

A gentleman staying in a hotel left his umbrella in the hall, but he had put on the handle a card on which was written“This umbrella belongs to a gentle man who can lift up a hundred pounds. I shall be back in ten minutes"When he came back, he found, instead of his umbrella, another card on which was written, "This card belongs to a man who can run ten miles an hour. I shall not come back."

一位住在旅馆的绅士把他的雨伞放在了大厅里,不过他在伞柄上系了一张卡片,上面写道,-此伞属于一位能举百磅的绅士。我将在十分钟内回来。一当他回来时,发现雨伞已经不翼而飞,取而代之的是另一张卡片,上面写着:此卡是一位一小时能跑十英里的人留下的,我再也不回来了。
 
3. 3。Crazy driver疯狂的司机

There's a senior citizen driving on the highway. His wife calls him on his cell phone and in a worried、anxious says, "Herman, be careful just heard on the radio that there was a madman driving the wrong way on Route 280!”
一位高龄老人升着车在高速公路上驾车时,接到了妻子打来的电话。妻子焦急地告诉他说,“赫尔曼,小心!我刚从电台上听到报道说,在280号公路上有一个疯子正在逆行开车!”

Herman says, "I know, but there isn't just one,there are hundreds!"
赫尔曼说,“我知道,但不是一个,而是成百上千个!”
 
4.     4。Go barefoot 光着脚去约会
 
In secondary school, I was always self-conscious about my height.
念中学的时候,我对自己的身高非常敏感。

Once I was asked out by a life-guard. I had never really stood next to him and didn't know how tall he was. So the night of the date I took out two pairs of shoes-one with heels, one flat.
一次,一位救生员约我出去。事实上,我从未和他并肩站过,因而不知道他到底有多高。因此约会那晚,我拿出两双鞋,一双高跟,一双平跟。

I arranged with my brother to answer the door, compare his height with my date's and run upstairs to let me know which shoes to wear
我安排哥哥去开门,让他和救生员比比高度,再上楼告诉我应穿哪双鞋。

When the doorbell rang l waited. Then my brother showed up and told me what I didn't want to hear: “Go barefoot."
门铃响了,我在楼上等着。哥哥跑上楼告诉了我一个不幸的消息:“你可以光着脚去约会。”
 
5.     5。The result of a promise许诺的结果

Father: I promised to buy you a car if you passed your examination, and you have failed. What were you doing last term?
父亲:我曾许诺说,如果你考试及格就给你买辆小汽车,可你却没通过考试。你上学期一直在干什么呀?
 
Son: I was learning to drive a car.
儿子:我在学开汽车。
 
6.     6。Mixed doubles混合双打

Teacher of Physical Education: Have you ever seen mixed doubles, boys?
体育老师:孩子们,你们见过男女混合双打吗?

Nick: Yes, sir. Quite often saw it even last night.
尼克:见过,老师,经常见。就在昨天夜里我还见过呢。

Teacher: Please tell us something about it.
老师:你给大家讲讲当时的情形吧。

Nick: Oh, sorry, sir. My father always says, "Domestic shams should not be published.”
尼克:啊,对不起,老师。我爸爸常说,“家丑不可外扬。”


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (12)
评论
南山松 回复 悄悄话 回复 '林贝卡' 的评论 :
谢谢贝卡喜欢,新周快乐!
林贝卡 回复 悄悄话 I like [周末一笑] very much. Thank you, Songsong. Have a nice week.
南山松 回复 悄悄话 回复 'SnowFallingOnWater' 的评论 :
哈哈,力气大的也抵不过跑得快的~
问好雪花,新周快乐!
SnowFallingOnWater 回复 悄悄话 哈哈哈。。。周末来看松松的笑话。。。。喜欢那个偷伞的幽默
南山松 回复 悄悄话 回复 '小小婷' 的评论 :
小婷,周末快乐!天天快乐!
小小婷 回复 悄悄话 喜欢松松的周末笑话分享,让人轻松愉快。祝松松 周末快乐!
南山松 回复 悄悄话 回复 'spot321' 的评论 :
是啊,点点,女孩太高了:)
谢谢点点欣赏,周末快乐!
南山松 回复 悄悄话 回复 '美丽风景' 的评论 :
哈哈,美丽,最好别在公路上狭路相逢~~~
周末快乐!
spot321 回复 悄悄话 “你可以光着脚去约会。” 哈哈,对高度敏感的女孩儿这下碰上大难题了。谢谢小松为大家带来快乐的时光。
美丽风景 回复 悄悄话 哈哈! 经常见到这样的老先生:)
南山松 回复 悄悄话 回复 '京燕花园' 的评论 :
哈哈,问好燕燕!
You are very lucky, the mad man is not on the road when you are driving~~~
Have a nice weekend!
京燕花园 回复 悄悄话 松松的周末一笑带给们愉快的开始~~~松松长周末愉快(^.^)

Mad man on the run, 还说人家成千上百个!280公路离我们这里不远,我开过,没见到mad man, thank God! 景很美,绕在青山碧水间~~~~
登录后才可评论.