个人资料
正文

I'll Stand by You

(2010-03-14 19:46:03) 下一个
Nothing you confess
Could make me love you less
I'll stand by you

这首歌献给我的老爸。

周末和老爸视频了一个半小时,我们父女谈了很多。知父莫若女,我和老爸从来就是相像的,虽然我们很少交流,可是我知道我们都无法隐藏心灵最深处的情感。我希望老爸永远在我这里找到最大的支持。

挂完电话,依旧心情非常激动,想到这首歌“I'll Stand by You",一直没有太注意过这首歌,可是突然理解透了这首歌里面每一句的含义,歌声似乎呐喊出我心中每一句想对老爸说的。老爸不懂英文,也不会看到这一篇的文字,一切尽在不言中,他会知道我永远的支持和爱不会因为任何事的发生而减少半分。



Oh, why you look so sad?
Tears are in your eyes
Come on and come to me now

Don't be ashamed to cry
Let me see you through
'cause I've seen the dark side too
When the night falls on you
You don't know what to do
Nothing you confess
Could make me love you less

 
I'll stand by you
I'll stand by you
Won't let nobody hurt you
I'll stand by you

So if you're mad, get mad
Don't hold it all inside
Come on and talk to me now

Hey, what you got to hide?
I get angry too
Well I'm a lot like you
When you're standing at the crossroads
And don't know which path to choose
Let me come along
'cause even if you're wrong

I'll stand by you
I'll stand by you
Won't let nobody hurt you

I'll stand by you
Take me in, into your darkest hour
And I'll never desert you
I'll stand by you

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (4)
评论
小西瓜子 回复 悄悄话 回复ncbluesky的评论:谢谢蓝天MM的建议和关心,失去亲人的痛在一年之内是很难抚平的,旧的纽带割断了,新的纽带要怎样去建立,很多微妙的感觉难以言语,只有靠时间来慢慢治愈了。
我和姐姐都邀请老爸来我们各自的家居住一段时间,可是老爸和老妈独立惯了,不喜欢在别人的屋檐下生活,不自在,老爸过年在姐姐家住了几天就很不习惯,回南通老家也不习惯,最后还是回到南京家里一个人自在舒心。也许明年等我回波士顿他会来和我们居住一段时间。
小西瓜子 回复 悄悄话 回复安娜晴天的评论:谢谢晴天姐过来坐坐,人世间很多情感非要自己经历过才明白,我会珍惜和老爸剩下的岁月,我们之间越来越象朋友了,可是有时还是忘不掉他是我年长的父亲,很矛盾。
ncbluesky 回复 悄悄话 Maybe invite your dad to Costa Rica to spend some time with the kids.
My aunt just lost her husband. I called her and she cried on the phone. She said it is very hard to adjust the life without him. It is hard to lose the love of the life.
安娜晴天 回复 悄悄话 虽然听不到歌,但是理解你们父女之间的情感,谢谢分享, 祝福你们!
刚刚看了万水千山和阿阮的搏客, 看到你们分享父女,母女情, 很感动。 望妹妹珍重, 问好一家人!
登录后才可评论.