个人资料
法国薰衣草 (热门博主)
  • 博客访问:
文章分类
归档
正文

英文流行歌曲欣赏:在雨中点燃烈火 – ADELE 【视频/译文】by 彩云舒

(2012-03-13 10:30:53) 下一个


Song: Set Fire to the Rain
Singer: Adele
Released: 21 November 2011 (North America)

    
Image and video hosting by TinyPic

ADELE所演唱的歌曲中,我最喜爱她的这首歌。
ADELE的演唱风格很独特,她的嗓音宽厚而舒展,她不是在为唱而歌唱,而是以情带声,是一种自然情感的倾诉,这种表达很有感染力,也很容易激起听者的共鸣。。。
 

Set Fire to the Rain

I let it fall, my heart,
And as it fell you rose to claim it
It was dark and I was over
Until you kissed my lips and you saved me

My hands, they're strong
But my knees were far too weak
To stand in your arms
Without falling to your feet

But there's a side to you
That I never knew, never knew.
All the things you'd say
They were never true, never true,
And the games you play
You would always win, always win.

But I set fire to the rain,
Watched it pour as I touched your face,
Well, it burned while I cried
'Cause I heard it screaming out your name, your name!

When I lay with you
I could stay there
Close my eyes
Feel you here forever
You and me together
Nothing is better

'Cause there's a side to you

That I never knew, never knew,
All the things you'd say,
They were never true, never true,
And the games you play
You would always win, always win.

But I set fire to the rain,
Watched it pour as I touched your face,
Well, it burned while I cried
'Cause I heard it screaming out your name, your name!

I set fire to the rain

And I threw us into the flames
Where I felt something die
'Cause I knew that there was the last time, the last time!

Sometimes I wake up by the door,
That heart you caught must be waiting for you
Even now when we're already over
I can't help myself from looking for you.

I set fire to the rain,
Watched it pour as I touched your face,
Well, it burned while I cried
'Cause I heard it screaming out your name, your name

I set fire to the rain,
And I threw us into the flames
Where I felt something die
'Cause I knew that there was the last time, the last time, oh, oh!

Let it burn
Oh oh ohhhh
Let it burn
Oh oh ohhhh
Let it burn
Oh oh ohhhh

在雨中点燃烈火

我的心被征服了
你将它唾手而得
在黑暗中我绝望了
只有你亲吻我的嘴唇才能拯救我

我的双手,能承受重量
可我的双膝却软弱无力
倚在你的怀中站着
才没有倒在你的脚下

你有背着我的那一面
我永远不可知,永远不可知
你所说的一切事情
总是不真实,总是不真实
你搞的那些把戏
让你却总能赢,总能赢

我在雨中点燃烈火
我抚摸着你的脸望着大雨倾盆
就这样,在我的哭泣中燃烧
我听到喊叫声在呼唤着你的名字,你的名字

当我躺在你的身边
我会静静地闭上双眼
感觉你永远在这里
你和我在一起
再没有什么比这更好

你有背着我的那一面
我永远不可知,永远不可知
你所说的一切事情
总是不真实,总是不真实
你搞的那些把戏
让你却总能赢,总能赢

我在雨中点燃烈火
我抚摸着你的脸望着大雨倾盆
就这样,在我的哭泣中燃烧
我听到喊叫声在呼唤着你的名字,你的名字

我在雨中点燃烈火
我把我们俩抛入火焰中
在那里我感到了死亡
我知道这是最后一次,这是最后一次

有时我倚着门被惊醒
我的心被你捕获,一定是在期待着你
即使现在我们已经分手
可我还是禁不住地在寻找着你

我在雨中点燃烈火
我抚摸着你的脸望着大雨倾盆
就这样,在我的哭泣中燃烧
我听到喊叫声在呼唤着你的名字,你的名字

我在雨中点燃烈火
我把我们俩抛入火焰中
在那里我感到了死亡
我知道这是最后一次,这是最后一次,哦,哦!

让它燃烧吧
哦。。。
让它燃烧吧
哦。。。
让它燃烧吧
哦。。。



如翻译有误,敬请指教。
 

歌手自己并没有录制音乐视频,可Adele的粉丝们为她这首歌制做了很多版本的音乐视频,这里我选了两个视频供网友们欣赏:







请阅读更多我的博客文章>>>
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.