个人资料
  • 博客访问:
正文

上帝留言

(2005-03-28 12:37:04) 下一个

新加坡的基督教團體,買了當地報紙頭版下方,用上帝留話的方式,白底黑字,一天一則地,打了10天的廣告: 

1.What do I have to do to get your attention? Take out an ad in the paper?--God
怎樣才可以讓你留意我?是不是要在報紙中抽起一個廣告?上帝 留

2.If I gave you everything you asked for, where would you put it?--God
要是你祈求的我全數給你?你要用哪些地方來擺他們?上帝 留

3.If you think the Mona Lisa is stunning, you should look at my masterpiece. In the mirror.--God
如果你認為蒙娜莉莎的微笑精彩絕倫,你應該看看我的大作,就是鏡中的你!上帝 留

4.Don't forget your umbrella, I might water the plants today.--God
別忘了帶雨傘,今天我也許要灌溉植物!上帝 留

5.If you miss the sunrise I made for you today, never mind. I'll make you another one tomorrow.--God
假如你錯過了我今天為你預備的日出,不要緊!我明天再為你預備一個!上帝 留

6.I hate rules. That's why I only made ten of them.--God
我討厭戒條!所以我只定十條而已!上帝 留

7.It's not the end of the world. Not until I say so, anyway.--God
世界末日還沒到,除非是由我親口說出來的那個日子!上帝 留

8.Of course I have a sense of humor. I gave you the platypus, didn't I?--God
我當然有幽默感!我不是為你們創造了鴨嘴獸?上帝 留

9.How can you possibly be a self-made man? I specifically recall creating you.--God
你怎會不是由我創造的?我特別記得清楚怎樣創造你!上帝 留

10.Nietzche is dead.--God
尼采已死!上帝 留

當廣告消逝,當創意漸退,但那愛的叮嚀仍永留在聖經裡,今天仍有,你讀了嗎?

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.