个人资料
正文

父爱如山:我与无忧的女儿眼中的爸爸

(2007-10-06 23:11:57) 下一个
    一看这题目,无忧同学肯定是脑子“嗡''地一声傻了:怎么也想不起来什么时候曾滥用了那什么的权利,落下西厢房起了大火的后患,平白又冒出了个三闺女。又盘算着无夫人那边怎么去交代。
  别紧张!题目应该是”我的女儿与无忧的女儿眼中的爸爸'',只因题目的空格紧,我把句子给压缩了。嘿嘿!
   
   三口女儿眼中的爸爸。这是她九岁左右时中文学校写的作文。老师出的题目是“我爱爸爸。他有一双勤劳能干的手。。。。。。”
  她写道:“我的爸爸一点也不能干,他还很懒。每天一下班就躺在沙发上看报纸,看电视,等妈妈把饭做好。他就大口吃妈妈做的香米饭,好吃的肉和青菜。吃完他洗碗,但他不喜欢洗。但是我的爸爸非常聪明,他是大学教授,读过很多书,知道很多事情,有很多学生。我的妈妈工作忙,爸爸送我打网球,弹钢琴,学画画,看医生。
    我爱我的爸爸。''

    无忧女儿眼中的爸爸:
    "Daddy, you are even more handsome today."
。。。。 this morning, I kissed my two little angels and said bye bye to them as I do every day while MeiMei and MengMeng were playing. I was in casual since today is Friday. Amazed, little MengMeng said, “Daddy, you are even more handsome today, and let me kiss you your nose, your ear and everywhere.” while she was hugging me. And MeiMei dashed to my wife and told her mommy abut it. And I heard my wife saying, “yes, your daddy is very handsome indeed.” Once again No Worry felt so good; even now I still have that great feeling that I want to share with you
。。。。。

    After a meeting this morning, I checked my office phone messages. And here is the one from my little sweetie of nine years old, Xiaomei.

    “Hi, daddy, this is Xiaomei, I will play a song for you.”

    The music. …

    “Another one, daddy”
    …

    “I will play maybe two more.”
    …
   
    “Daddy, I have done my homework, played piano, and I am going to do Xiaomeng’s (her little sister of 4 years old) homework with her. Bye, daddy. I love you.”

    I feel so blessed to have such sweet angels.

    每个人做每件事都用自己的独特方式,这样,这个社会才能多姿多彩。
    无忧同学,你说呢?

2006-7-10
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.