My View of the World Around Me

My own short stories. Some are real and some are fiction.
正文

生命的奥秘 / The secret to life

(2021-05-11 20:27:01) 下一个

自上周以来,我一直在练习“今天是我最后一天”的理念。我感觉很好,没有什么事能让我烦心,珍惜时间,真正感觉一寸光阴一寸金。善待自己。花时间做美味的饭菜。早晨的咖啡觉得好香醇。即使是做税表,也感到一种宁静、平和和耐心。当我决定做或不做某件事时,我问自己,这是我在最后一天想做的事情吗?万事开头一点也不难,抵制诱惑变得如此容易。我感觉我对生的奥秘有了一点儿体会。

有一位智者曾说:生命的奥秘在于在你死之前就死去,然后意识到其实并没有死亡。

Ive been practicing Today is my last day'' since last week. I feel so good, nothing bothers me, and I spend much less time just killing time. I treat myself much nicer. I spend time making good meals. The morning coffee seems more enjoyable. Even doing my taxes I feel a sense of calm, peace, and patience. When I decide to do or not not to do something, I ask myself, is this the thing that I want to do on my last day? So easy to make decisions and to resist temptations. I feel I have a little taste of the secret to life.

One wiseman said: the secret to life is to die before you die and realize there is no death.

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.