偶灯斯陋

random thoughts by 偶灯斯陋
个人资料
偶灯斯陋 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

我听乔治 “生前身后”

(2009-02-27 02:23:48) 下一个
孩子的Ipod升级,旧的扔在一旁,闲置一段时间后被我接管过来。里边有不少甲壳虫的流行歌,是我一直都很喜欢的。所以,对这个二手玩具就没有多加改造。
乔治海里生是披头四中那个比较不出名的。他的这首歌极富印度风味的异国情调。曲调诡异舒展,又令人平心静气。歌词富有哲理,对生命,对事业,对爱情,洞若观火。大千世界,芸芸众生,悲欢离合,酸甜苦辣,是因为把自我看得太重。当你跨越自我,可以看到小我其实可怜得很,世界上有我,还是没有我,其实并没有太大关系。其实“我”对于这个世界来说,只是所有的人中的一个。我是全人类的一分子。我们都是全人类的一分子, 难分彼此。We're all one. 我们有必要要兵戎相见,自相残杀吗?And life flows within you and without you. 生命之河在你出生之前早已开始, 在你身后也会继续前行.

WITHIN YOU AND WITHOUT YOU (George Harrison)

We were talking
about the space between us all,
and people who hide themselves
behind the wall and illusion,
never glimse the truth
then it's far too late when they pass away;

we were talking
about the love we all could share
when we find it,
to try our best to hold it there
with our love, with our love
we could save the world
if they only knew;

Try to realize it's all within yourself,
no one else can make you change
And to see you are really only very small,
and life flows on within you and without you;

we were talking about the love that's gone so cold,
and the people who gain the world and lose their soul,
They don't know, they can't see,
are you one of them?

When you see beyond yourself,
then you may find
peace of mind is waiting there,
And the time will come
when you see we're all one,
and life flows on within you and without you














[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
偶灯斯陋 回复 悄悄话 回复来此一聚的评论:

啊!欢迎你,来此一聚!
来此一聚 回复 悄悄话 嗯,有道理。
登录后才可评论.